کد خبر: ۲۹۵۷۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به سیستان با تخصیص بودجه ویژه به یک طرح عظیم آب رسانی به زمین های کشاورزی این منطقه ، زندگی و امید یکبار دیگر به این منطقه بازگردانده شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز، مردم سیستان بیش از پانزده سال است که با خشکسالی روبه رو هستند. طی مدت خشکسالی‌‎ها کشاورزی، دامپروری و صیادی این منطقه نیز از بین رفته و هزاران سیستانی مجبور به مهاجرت شدند. با این وجود اینک با عنایت خاص رهبر معظم انقلاب یکبار دیگر بسیاری از سیستانی ها برای بازگشت به سیستان و ادامه زندگی در این منطقه امیدوار شده اند.
 
این در حالیست که سالهاست ذخیره آبی سیستان به خاطر کم آبی و کمبود بارندگی همانند گذشته نتوانسته جوابگو کشاورزی و دامپروری مردم این منطقه باشد. تنها راه استفاده از ذخیره آبی در سیستان برای کشاورزی طرح استفاده بهینه از ظرفیت ذخیره آبی بوسیله لوله کشی و مکانیزه می باشد که به علت عدم تامین بودجه و سنگین بودن رقم آن همواره در سال های گذشته به تاخیر افتاده بود.
 
اما اخیرا رهبر معظم انقلاب در اقدامی کم سابقه برای تامین بودجه این طرح امید آفرین از صندوق توسعه ملی مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به دولت وام می دهند و مسئولین را نیز موظف می کنند که در کمتر از ۴ سال این طرح را به سرانجام برسانند.
 
این اقدام در حالی صورت می گیرد که دولت برای تامین این بودجه دچار مشکل بوده و مسئولین ارشد دولت تدبیر و امید پیش از این عدم اجرایی شدن این طرح را به خاطر سنگین بودن بودجه آن اعلام کرده بودند.
 
در همین حال عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به این منطقه محروم با موجی از رضایت و ایجاد امیدواری به آینده در مردم سیستان روبه رو شده است.
 
اما دیروز مردم این منطقه محروم در جنوب شرق کشور در پاسخ به این عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به صورت خودجوش با امضا طوماری از ایشان تشکر کردند.
 
 متن کامل این طومار که به امضاء تعداد زیادی از اهالی سیستان رسیده به به شرح ذیل است:
رهبر فرزانه انقلاب، امام  و پیشوای ما حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) ما مردم دارالولایه سیستان ضمن آرزوی سلامتی و طول عمر حضرت‌عالی، تشکر و قدردانی خود را از توجه ویژه به منطقه و دستور تأمین مالی و اجرای طرح ۴۶ هزار هکتار آبیاری اراضی کشاورزی سیستان از صندوق توسعه ملی ابراز می‌کنیم و سر بر آستان بصیرت و محبت شما می‌ساییم و می‌گوییم بر دل‌های سیستانی‌ها بذر امیدی پاشیدید که به زودی شاهد جوانه‌های آن خواهیم بود. ان‌شاءالله

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها