کد خبر: ۲۹۵۷۵۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۵     ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا/ شبکه تلويزيوني 'نبأ' گزارش داد: عربستان به منظور رويارويي با 'جنبش انصارالله'، ارتباط خود با سران 'آل احمر' را که رهبري قبايل 'حاشد' در يمن را بر عهده دارند، از سرگرفت.

پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني نبأ روز يکشنبه به نقل از منابع ديپلمات کشورهاي عرب حوزه خليج فارس افزود: قبايل ياد شده در نبرد با انصارالله شکست خوردند، چرا که عربستان به حمايت دهها ساله خود از آنان پايان داده بود.
'علي محسن الاحمر' يکي از رهبران حاشد پس از تسلط يافتن انصارالله بر 'صنعا' پايتخت يمن به عربستان گريخت.
او هم اکنون به همراه رهبران قبيله آل احمر و حزب 'تجمع اصلاح طلب يمن' به عنوان شاخه يمني 'اخوان المسلمين' در جهت تحقق بخشيدن به منافع خود با عربستان همکاري مي کند.
در حال حاضر عربستان 'خيمه بزرگي' براي رويارويي با انصارالله برپا کرده که اخوان المسلمين، وهابي ها، منافع گوناگون قبيله اي، تجاري و نظامي را گردهم جمع کرده است.
عربستان که از ابتداي به قدرت رسيدن جنبش اخوان المسلمين در مصر با آنان اعلام مخالفت و دشمني کرده، هم اکنون به نظر مي رسد، راه همکاري با حزب تجمع اصلاح طلب يمن به رهبري آل احمر به عنوان شاخه يمني اخوان المسلمين را در پيش گرفته است.
اگر اعمال فشارهاي سياسي عربستان به همراه ساير کشورهاي عرب حوزه خليج فارس و آمريکا و ساير کشورهاي غربي عليه انصارالله يمن بي نتيجه بماند، در آن صورت رياض آمادگي دارد تا براي سرنگون کردن انصارالله همکاري بيشتري با قبايل يمني کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها