کد خبر: ۲۹۴۸۱۸
زمان انتشار: ۱۶:۲۰     ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
در آخرین مهلت قطع سیم‌کارت‌های بدون هویت، برخی از مشترکان با سوالات متعددی از جمله عدم اطلاع از دریافت کدملی توسط اپراتور، ارسال چند باره پیامک درخواست کد ملی مواجه هستند. فارس این سوالات را از اپراتور پیگیری کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس؛ فردا آخرین مهلت مالکان سیم‌کارت‌های بی‌هویت برای ارسال کد ملی و جلوگیری از قطع سیم‌کارت است.
در این باره سؤالاتی برای برخی از مشترکان تلفن همراه ایجاد شده که فارس این ابهامات را از یکی از اپراتورها (همراه اول) پیگیری کرده است. روال کار برای سایر اپراتورها نیز یکسان است.

مشترکان همراه اول باید کد ملی خود را به شماره 8980 و مشترکان ایرانسل باید کد ملی را به شماره 272 ارسال کنند.

برخی مشترکان اعلام می‌کنند که به دفعات پیامک‌های مبنی بر درخواست ارسال کد ملی از طرف اپراتور برایشان ارسال شده، آنها چند بار کد ملی خود را در پاسخ به این پیامک اعلام کرده‌اند، اما بار دیگر پیامک درخواست ارسال کد ملی برایشان ارسال شده است. تکلیف این افراد چیست؟

پاسخ: اگر پس از ارسال کد ملی توسط مشترک، از طرف سیستم پیامک تایید ارسال و دریافت کد ملی با موفقیت دریافت شد، به معنی ثبت کد ملی در پرونده اپراتور است و دیگر نیاز به ارسال کد ملی توسط مشترک نیست.

چرا حتی پس از ارسال کدملی توسط مشترک، باز هم پیامک درخواست کد ملی برای برخی مشترکان ارسال می‌شود؟

پاسخ: از آنجا که تعداد برگشتی‌های این پیامک و افرادی که در پاسخ کد ملی خود را برای اپراتور ارسال می‌کنند، بسیار کم است، اپراتور در چندین نوبت ناگزیر به ارسال پیامک است تا سرانجام مشترکان به این پیامک‌ها پاسخ دهند.

آخرین مهلت مشترکان برای ارسال کدملی چه زمانی است؟

پاسخ: مشترکان فردا (22 بهمن ماه 93) نیز برای ارسال کد ملی فرصت دارند.

 ملاک اپراتور برای تایید هویت مالک سیم کارت چیست؟

پاسخ: دیتابیسی از کد ملی، نام و خانوادگی‌ دارندگان سیم‌کارت در اختیار اپراتورها قرار داده شده که برای تایید هویت دارنده سیم‌کارت کافی است کدملی، نام و نام خانوادگی‌ با هم مطابقت داشته باشد.

برخی سیم‌کارت‌ها بدون انتقال قانونی سند مالکیت دست به دست گشته است و برای مثال برخی افرادی از سیم کارتی استفاده می‌کنند که به کد ملی و نام دیگری ثبت شده، آیا این سیم‌کارت‌ها نیز قطع می‌شود؟

پاسخ: اگر در سند سیم‌کارت کدملی و نام و نام‌خانوادگی مالک مطابقت داشته باشد، صرف نظر از اینکه مالک یا شخص دیگری از سیم‌کارت استفاده می‌کند، سیم‌کارت قطع نمی‌شود.

برخی مشترکان کدملی و نام و نام خانوادگی صحیح در پرونده دارند، اما تصویر کارت ملی را به اپراتور ارائه نکرده‌اند، آیا این سیم‌کارت‌ها قطع می‌شود؟

پاسخ: به دلیل نبود تصویر کارت ملی، سیم کارت قطع نمی‌شود.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها