کد خبر: ۲۹۴۸۱۷
زمان انتشار: ۱۶:۱۴     ۲۲ بهمن ۱۳۹۳
آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش اخیر خود متوسط قیمت نفت در سال 2015 را معادل 55 دلار در هر بشکه پیش‌بینی و اعلام کرد،‌ دیگر تاثیر اوپک بر بازار نفت همانند قبل نخواهد بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس؛  آژانس بین المللی انرژی طی گزارش روز جاری  خود متوسط قیمت جهانی هر بشکه نفت در سال 2015 را معادل 55 دلار پیش بینی کرد.
این آژانس همچنین پیش بینی کرده است که قیمت نفت در سال 2020 به متوسط 73 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

این گزارش می افزاید طی سال های گذشته چین بیشترین رشد تقاضا برای نفت در جهان را داشته است، و با کاهش تقاضای این کشور طی سال جاری و سال های آینده، تقاضای این حامل انرژی نیز کاهش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

آژانس بین المللی انرژی همچنین اعلام کرد به دلیل کاهش سرمایه گذاری کشورها برای افزایش ظرفیت تولید نفت خود، عرضه نفت نیز رشد به مراتب کمتری را نسبت به سال های گذشته خواهد داشت.

این گزارش می افزاید کاهش جهانی قیمت نفت تأثیرات متفاوتی را بر کشورهای تولید کننده خواهد گذاشت.

این گزارش می افزاید تولید کنندگان آمریکایی باید تلاش کنند تا با شوک کاهش قیمت کنار آمده و تلاش کنند تا در سال های آینده سهم بیشتری از بازار جهانی را از آن خود کنند.

از سوی دیگر آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده است به دلیلی کاهش قیمت نفت از یک سو و کاهش ارزش روبل روسیه از سوی دیگر، و همچنین تحریم های اعمال شده از سوی غرب علیه اقتصاد این کشور، تولید نفت روسیه با کاهش تولید مواجه شود.

این آژانس بین المللی در گزارش خود تأکید کرده است که تأثیرگذاری اوپک بر بازار جهانی طی ماه های گذشته کاهش یافته است و به نظر نمی رسد با گذشت زمان این سازمان بتواند تأثیرگذاری خود را به زمان قبل از ورود نفت شیل آمریکا به بازار جهانی بازگرداند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها