کد خبر: ۲۹۴۶۹۸
زمان انتشار: ۲۳:۳۲     ۲۱ بهمن ۱۳۹۳
تراز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی برای ما استقلال اقتصادی آورد که در تحریم‌ها این را نشان دادیم و امروز در بیشتر حوزه‌ها مانند معدنی، کشاورزی و... خودکفا هستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛  جعفر قادری در گفتگو با تراز، در مورد دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه بعد از انقلاب، وابستگی کشور به خارج بسیار کم شده است، اظهارداشت: در حقیقت اقتصادی قبل از انقلاب یک اقتصاد کاملاً وابسته، متکی و کاملا اقماری کشورهای غربی بود، اما امروز میزان وابستگی نسبت به گذشته خیلی کمتر شده است.

وی افزود: بعد از انقلاب اقتصادی کشور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان، متکی به تولیدات و سرمایه نیروی انسانی داخل بر اساس توانمندی‌ها حرکت کرده است و امروز در بیشتر حوزه‌ها مانند معدنی، کشاورزی و... خودکفا هستیم و پیشرفت‌های بسیاری هم در حوزه فناوری‌های نوین داریم و شاید می‌توان گفت در هیچ حوزه‌ای وابستگی به خارج نداریم.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت با اشاره به استقلال اقتصادی امروز و قبل از انقلاب گفت: درگذشته در بخش‌های مختلف اقتصادی کشور مستشاران و مهندسان خارجی نقش داشتند ولی اکنون وابسته به نیروی فنی خارجی نیستیم و همه مسائل و موضوعات در کشور توسط متخصصین داخلی تولید و اجرا می‌شود، البته ممکن است در بعضی از حوزه ازنظر اقتصادی به‌صرفه نباشد، ولی هیچ حوزه‌ای نیست که نتوانیم دانش فنی آن را تولید و اجرا کنیم درحالی‌که قبل از انقلاب دانش فنی وابسته به غرب بود.

قادری بابیان اینکه انقلاب اسلامی برای ما استقلال اقتصادی آورد و در تحریم‌ها این را نشان دادیم، ادامه داد: اگر امروز مانند قبل از انقلاب وابسته بودیم، با این تحریم‌هایی که علیه کشور وضع شد، می‌توانست کاملاً کشور را فلج کند.

وی تصریح کرد: ممکن است در برخی از بخش‌ها کمبود یا کسری منابع داشته باشیم، ولی اینکه نتوانیم خودمان تولید کنیم، نداریم. انقلاب خوداتکایی و اعتمادبه‌نفس در جوان‌های کشور به وجود آورد که به سمت خودکفایی حرکت کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها