کد خبر: ۲۹۴۱۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خراسان/ يک متخصص طب سوزني گفت: تنگي نفس يا آسم حالتي است که امکان تنفس راحت را از فرد مي گيرد؛ به همين دليل اين افراد بايد نکاتي را در زمينه نحوه خوابيدن، غذا خوردن و حمام کردن رعايت کنند. به گزارش فارس، غلامرضا کرد افشاري گفت: بيماراني که دچار تنگي نفس هستند با دراز کشيدن به پشت، مشکل آسم آنها شدت مي يابد، بنابراين نبايد به روي کمر و پشت بخوابند، همچنين خواب زياد به خصوص در روز براي آنها مضر است. زيان آورترين مسئله براي اين بيماران خوابيدن پس از غذا خوردن بدون فاصله زماني است بنابراين بيماراني که دچار تنگي نفس هستند بايد از خوابيدن بلافاصله پس از صرف وعده غذا خودداري کنند.

اين متخصص طب سوزني افزود: تا حد امکان از حمام کردن زياد به خصوص پس از غذا خوردن پرهيز شود. همچنين اين افراد بايد از پرخوري، خوردن غذاها و نوشيدني هاي سرد اجتناب کنندو در مصرف مواد غذايي تند و محرک و ترشي ها احتياط کنند.

مصرف غذاهاي سرخ کردني، چرب و روغن دار، شير، ماست، ميوه هايي مانند هندوانه، خيار، نارنگي و پرتقال براي بيماران مبتلا به آسم ممنوع است. اين بيماران بايد از مصرف حبوبات نفاخ مثل لوبيا، عدس و باقالي و غذاهايي که غليظ است، پرهيز کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها