کد خبر: ۲۹۳۹۷۸
زمان انتشار: ۲۰:۳۹     ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
تاثیرات افت اونس جهانی به بازارهای داخلی هم رسید و قیمت سکه را به زیر یک میلیون تومان کشاند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز؛  کاهش قیمت سکه در بازارهای داخلی از روز چهارشنبه گذشته آغاز شد. در این روز هم دلار و هم سکه با افت مواجه شدند. هرچند که کاهش قیمت سکه با شدت بیشتری همراه بود. در این روز هر سکه بهارآزادی با ۸ هزار تومان افت یعنی برابر با یک درصد مواجه شد و به قیمت یک میلیون و ۲۱ هزار تومان رسید.

این قیمت کمترین قیمت در طول ۱۸ روز گذشته برای این کالای گرانبها بود. دو عامل این افت شدید یک روزه را برای سکه رقم زدند؛ فشارهای افت اونس جهانی از یکسو و کاهش جزئی اما تاثیرگذار قیمت دلار هم از سویی دیگر. در این روز دلار هم ۵ تومان کاهش داشت و به قیمت ۳۴۵۵ تومان رسید.
 
این کاهش ها به اخر هفته گذشته محدود نشد و در هفته جاری هم ادامه پیدا کرد. می توان گفت که شوک ناشی از سقوط ۵۰ دلاری اونس جهانی دیروز به بازار داخلی رسید. نتیجه این شوک هم آن بود که سکه باز هم به زیر یک میلیون تومان بازگردد.

در طی معاملات روز گذشته، قیمت سکه ۲۴ هزار تومان کاهش یافت و به قیمت ۹۸۸ هزار تومان رسید. این افت شدید یک روزه شدیدترین میزان کاهش قیمت این کالا در ۱۴ ماه گذشته بود که آن را به کمترین میزان ارزش خود در ۳۳ روز گذشته هم رساند.

همچنان قیمت دلار و افت اونس جهانی بودند که سکه را تحت تاثیر قرار دادند. در کنار ایستادن طلای جهانی در مرز ۱۲۳۰ دلار، دلار هم روز شنبه با ۱۰ تومان کاهش به بهای ۳۴۳۰ تومان رسید.
 
پیش از این هم رییس اتحادیه طلا و جواهر گفته بود که حباب قیمتی ای در بازار وجود ندارد و قیمت های داخلی همپای بازار جهانی نوسان دارد و پیش می رود.  است. به گفته محمد کشتی آرای رکودی بر بازار سکه حاکم شده و گویا تقاضا برای این کالای گرانبها کمتر از گذشته است و ظاهرا مردم ترجیح می دهد به جای سکه از کالاهای دیگری برای دادن هدیه استفاده کند.

سقوط ۵۰ دلاری طلا در هفته گذشته باعث شده که کارشناسان از تداوم این افت در روزهای کاری پیش رو بگویند. در آن سو حسین عبده تبریزی هم افزایش دلار تا پایان سال را رد کرده و گفته به نظر نمی‌آید قیمت دلار  از نرخ فعلی که در حدود ۳۴۰۰ تا ۳۴۵۰ تومان است، بیشتر از ۵۰ تومان گرانتر شود. به گفته این کارشناس اقتصادی و معاون مالی وزیر راه و شهرسازی برنامه دولت این است که نرخ ارز را در همین سطح نگه دارد و جهش‌های بزرگ در بازار ارز نداشته باشد.

اگر این پیش بینی ها محقق شوند بعید به نظر می رسد که سکه هم با این شرایط تا پایان سال روند افزایشی گذشته خود را در پیش بگیرد. در روند معاملات امروز هم سکه با کاهش رو به رو شد و تا زمان تنظیم این گزارش به قیمت ۹۷۵ هزار تومان رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها