مهندس علی نیکزاد در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت بخش حمل و نقل پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانهها اظهار کرد: در بخشهای ریلی، جادهای، دریایی و هوایی با همکاری دستاندرکاران یک مرحله قیمتها افزایش یافت.
وی در ادامه با بیان اینکه روند همچنان ادامه دارد، گفت: در بخش جادهای باید از رانندگان تشکر کنیم که در زمینه اجرای قانون هدفمندسازی یارانهها همکاری تنگاتنگی داشتند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به مشکلات بخش هوایی، تصریح کرد: اخیرا مباحثی در اینباره مطرح و جلساتی برگزار و درنهایت بنا شد پرداختی بنزین هواپیما بهصورت نقد و نسیه باشد به اینصورت که 200 تومان را نقدی و مابقی را نسیه پرداخت کنند.
به گزارش ایسنا، اوایل مهرماه سال گذشته قیمت بلیت هواپیما 30 درصد افزایش یافت اما پس از اجرای قانون هدفمندی یارانهها و افزایش قیمت سوخت از 100 به 400 تومان، شرکتهای هواپیمایی کشور در پرداخت هزینههای سوخت خود دچار مشکل شدند و پس از بررسیهای بسیار، مجوز افزایش 14 درصدی قیمت در تیرماه سال جاری داده شد اما به دلیل فاصله زمانی بین افزایش قیمت سوخت و قیمت بلیت شرکتهای هواپیمایی به شرکت پخش فراوردههای نفتی بدهکار شدند و حتی کار تا جایی پیش رفت که شایع شد سوخترسانی به شرکتهای هواپیمایی بدهکار متوقف شده است.
بر این اساس افزایش هزینهی سوخت، هزینه هر نفر ساعت صندلی پروازی را 12 دلار افزایش داده و این در حالی است که این میزان افزایش نرخ بلیت هواپیما فقط شش دلار را پوشش میداد بنابراین شرکتهای هواپیمایی با زیان انباشته روبرو شدند.