کد خبر: ۲۹۳۲۷۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۱۸ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، کتاب جديدي به تازگي در آمريکا منتشر شده است که به جزئيات ساختار تشکيلاتي گروه تروريستي داعش و هسته عناصر تصميم گيرنده در آن مي پردازد.

به گزارش السومريه نيوز، در کتاب جديدي که به تازگي در آمريکا منتشر شده، آمده است که گروه تروريستي داعش تلاش مي کند تا با تکرار نکردن اشتباه هاي سابق گروه هاي تروريستي، يک پايگاه مستحکم حمايتي در داخل عراق و سوريه ايجاد کند.
در اين کتاب با عنوان " داعش در داخل ارتش تروريست ها" آمده است: اغلب تصميم سازان در گروه داعش از بعثي ها هستند و رويه خود را تلفيقي از خشونت هاي رژيم صدام و چيزي که گروه هاي تندرو از آن به عنوان "جهاد" ياد مي کنند، قرار داده اند.
حسن حسن روزنامه نگار سوري که در نوشتن کتاب "داعش در داخل ارتش تروريست ها" سهيم بوده است، گفت: گروه داعش تلاش مي کند تا خود را به عنوان گروهي وحشتناک معرفي کند و عناصر اين گروه نيز از پايان دنيا و بازگشت خلافت و سلطه خود بر تمام جهان سخن مي گويند.
به گفته وي، گروه تروريستي داعش تلاش مي کند تا افکار تندروانه را در شکل و قالب جذاب تري ارائه کند.
حسن حسن افزود: عناصر جديد در گروه داعش مورد آموزش هاي نظامي، سياسي و ديني قرار مي گيرند. آنها همچنين در زمينه مبارزه با جاسوسي براي جلوگيري از عمليات نفوذي آموزش داده مي شوند و مسئولان امور شرعي اين گروه براي توجيه کردن اقدامات خشونت بار خود از نظر ديني، به متون ديني و سخنان شخصيت هاي ديني استناد مي کنند.
وي درباره ساختار تشکيلاتي گروه داعش گفت: "داعش متشکل از شش گروه است. گروه اول فرماندهان و سرکردگان تندرو هستند که سمت هاي بالاي گروه داعش را در دست دارند و عناصر اين گروه را به سمت افراط گراي سوق مي دهند. گروه ديگر را فرصت طلبان تشکيل مي دهند که به دنبال مال و قدرت هستند. يک گروه را نيز عناصر پراگماتيسم تشکيل مي دهند به دنبال ثبات هستند".
حسن حسن افزود: "گروه ديگري هم عناصر خارجي داعش هستند که تفکرات آنها با ارائه درک نادرست و خطرناکي درباره اوضاع عراق و سوريه، ساخته مي شود. يک گروه هم از اوج گيري شيعيان در خاورميانه نگران است و داعش را تنها گروهي مي داند که مي تواند از آنها حفاظت کند".
وي تصريح کرد: "اکثريت تصميم گيرندگان در گروه داعش، در ارتش سابق عراق يا در سرويس هاي امنيتي رژيم صدام خدمت کرده اند".

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها