کد خبر: ۲۹۲۲۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۱۴ بهمن ۱۳۹۳
عضو جدید کادر فنی پرسپولیس گفت: «در دو سه روز آینده بحث قرارداد ضرغام به سرانجام می‌رسد تا تیم روند رو به جلویی داشته باشد.»

به گزارش  پایگاه 598، مصطفی قنبرپور حالا مشاور علی‌اکبر طاهری است و در جلسات فنی باشگاه و اتفاقات اصلی حضور فعال دارد. در این مدت یکی دو بار هم نام مربی سابق تیم نوجوانان ایران به عنوان آلترناتیو در کادر فنی پرسپولیس مطرح شده است.

 

قنبرپور حالا در مصاحبه‌اش حضور در کادر فنی پرسپولیس و البته تغییرات اعضای این کادر را رد می‌کند.

 

* آقای قنبرپور یکی دو روزی است شایعات در خصوص تغییر در کادر فنی پرسپولیس زیاد شده.

- ببینید روز یکشنبه جلسه‌ای با حضور مدیریت و کادر فنی در باشگاه برگزار شد که دکتر طاهری در این جلسه از کادر فنی حمایت کردند و گفتند کادر باید آرامش خودش را حفظ کند. ایشان از اعضای کادر فنی خواستند کارشان را انجام بدهند و اطمینان خاطر دادند که کارشان را انجام بدهند. امیدوارم حرف‌هایی هم که پیش آمده آسیبی به تیم نزند و در بازی با ملوان نتیجه مطلوبی حاصل شود.

 

* درباره خودتان هم شایعاتی مطرح شد. اینکه به کادر فنی اضافه می‌شوید.

- پرسپولیس به ما هویت داده. یک زمانی من برای پرسپولیس بازی می‌کردم و حالا در یک پوزیشن دیگر خدمت می‌کنم. هر کسی سر جای خودش قرار دارد و من هم کار خودم را می‌کنم و می‌خواهم سرمنشا خدمت باشم. مدتی در نقش سرمربی تیم ملی نوجوانان کار کردم اما الان در باشگاه پرسپولیس هر کس جایگاه خودش را دارد و می‌خواهیم با ادامه این روند تنش‌ها کم شود و هواداران خوشحال باشند.

 

* چرا آقای طاهری مصاحبه نمی‌کنند تا از کادر فنی حمایت کنند و حاشیه‌ها و شایعات زیاد نشود؟

- ایشان منتظرند تا خبرهای خوشی بدهند. وقتی اخبار خوش رسید مصاحبه می‌کنند.

 

* منظور از خبر خوش مدیرعاملی‌شان است؟

- نه نه، اصلا به این مقوله ورود نکنید. به ایشان به اجبار تکلیف شده و آمده‌اند. منظورم از خبرهای خوش در خصوص مسائل مالی باشگاه و اسپانسر است تا باشگاه به آرامش برسد. قطعا در آینده هر وقت ایشان صلاح بدانند مصاحبه می‌کنند.

 

* آقای طاهری در بحث جذب بازیکنان جدید ورود نمی‌کنند؟

- نه اصلا، تمام این مباحث در اختیار کادر فنی است. آقای درخشان سرمربی تیم بزرگ پرسپولیس هستند و ایشان تشخیص می‌دهند چه بازیکنانی را در چه پستی جذب کنند و کدام بازیکنان می‌توانند کمک‌حال تیم باشند. مدیریت هم فقط بحث اجرایی کار را برعهده دارد و در مسائل دیگر ورود پیدا نمی‌کند.

 

* اما مثلا آقای طاهری در جریان جذب بازیکنی نیستند که در سایپا و پیکان بازی نکرده و با قراردادی 170 میلیونی جذب شده؟

- ببینید، من این مبلغ را نشنیدم و اینقدر نیست. من با بحث قراردادش کاری ندارم. شما مسئولیت تیمی را به آقای درخشان می‌دهید و فردا از ایشان برنامه می‌خواهید. دست مربی را هم باز می‌گذارید در گرفتن بازیکنان جدید. هر بازیکنی که به تیم اضافه شده از دید آقای درخشان بوده. مدیریت هم فقط در کارهای اجرایی‌اش ورود کرده و هر چیزی که در بضاعت باشگاه بوده در طبق اخلاص گذاشته.

 

* قرار بود مدافع چپ جدید جذب کنید. خبری شد؟

- نه، حالا صحبت‌ ضرغام و یکی دو گزینه دیگر بوده. ان‌شاءالله در دو سه روز آینده این هم مشخص می‌شود و بحث قراردادش به سرانجام می‌رسد تا تیم روند رو به جلویی داشته باشد.

 

* در مورد خود شما هم حساسیت‌هایی وجود دارد و برخی پیشکسوتان به حضورتان در باشگاه معترضند. مثلا با رضا وطنخواه صحبت می‌کردیم که می‌گفت قنبرپور چرا باید مشاور مدیرعامل پرسپولیس باشد؟

- من قبل از اینکه بخواهم بیایم و حکمی بگیرم از تمام دوستان و همبازیان کسب اجازه کردم. همه این افراد بزرگان من بوده‌اند. من آمده‌ام که نوکری کنم. با توجه به اینکه پیراهن پرسپولیس را پوشیده‌ام، حالا در هر مقطعی پرسپولیس به این بنده حقیر هویت داده، تکلیف بنده بود که بیایم. آمده‌ام که بدهی‌ام را بدهم و منشا خدمت باشم. قطعا بزرگانی مثل رضا وطنخواه جایگاه بالایی دارند و من در حد و اندازه‌ای نیستم که درباره وطنخواه صحبت کنم. جایگاه ایشان خیلی بالاتر است و باز هم عذرخواهی می‌کنم. فقط امیدوارم به عنوان یک عضو کوچک به پرسپولیس کمک کنم و شرمنده دوستان و همبازیانی که زمانی افتخار داشتم کنارشان باشم، نشوم.

 

* دو بار صحبت از حضور شما در کادر فنی بوده. یکی وقتی که حسین عبدی سر تمرین حاضر نشد و یک بار هم الان. ظاهرا شما با آقای عبدی رابطه خوبی دارید چون یک بار در زمان انتخاب سرمربی جدید برای تیم امید پرسپولیس هم شما گزینه جدی بودید که سرانجام جمشید شاه‌محمدی انتخاب شد.

- در رده امیدها صحبتی با من نشده بود. باشگاه پرسپولیس می‌خواست دوباره تیم ب را تشکیل بدهد اما من درگیر تیم ملی نوجوانان بودم و داشتیم به تایلند اعزام می‌شدیم. آن هم در حد حرف بود اما باید از مدیریت آن زمان باشگاه تشکر کنم که از من دعوت کردند.

 

* بحث حضورتان در کادر فنی پرسپولیس چطور؟

- خدمتتان عرض کردم، در باشگاه هر کسی کار خودش را انجام می‌دهد. من هم می‌خواهم خدمتگزار دوستانم باشم. تمام هدف من حقیر انتقال آرامش به تیم است. آقای طاهری دنبال این است که مسائل و مشکلات مالی را مرتفع کند که این هدف بسیار مهمی است. اگر بتوانیم این شرایط را به وجود بیاوریم، تنش‌ها کمتر می شود و ترکش‌ها کمتر به تیم می‌خورد.

 

* پس بحث تغییرات در کادر فنی را هم رد می‌کنید؟

- بله، من در صحبت‌های قبلی‌ام هم گفتم. در حال حاضر اصلا چنین چیزی مطرح نیست. اجازه بدهید به اصطلاح کادر آرامش داشته باشد و حاشیه‌ها از تیم دور شود تا بازیکنان کارشان را به راحتی انجام دهند و بهترین نتایج را بگیرند.

 

* شما با تیم ملی نوجوانان ناکام شدید. کی روش هم در جام ملت‌ها. بعد از حذف تیم ملی اما جدل عجیبی بین مربیان داخلی و کی روش شروع شده.

- ببینید اصلا نمی‌توانیم شرایط دو تیم را با هم قیاس کنیم. تیم ملی ویترین کار فدراسیون است. دقیقا همین اتفاقات برای تیم ملی نوجوانان وجود دارد. ما بعد از 4 سال خیلی خوب با یکسری جوان مستعد که به تیم نوجوانان فراخوانده شدند به مقام نرسیدیم. در عرض 4 سالی که من در خدمت فدراسیون بودم بهترین نتایج را گرفتیم و بازیکنان مستعدی به تیم ملی آمدند. همین تیم نوجوانان در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا قطر و عربستان را با اقتدار شکست دادیم در حالی که این تیم‌ها مدعی قهرمانی بودند. در آن بازی‌ها به تیم کره شمالی باختیم آن هم در ضربات پنالتی و کره شمالی هم قهرمان شد ولی بعد از آن به هیچ وجه به تیم ما پرداخته نشد. یک نفر در فرودگاه نیامد استقبال ما و این در دل من ماند، به خاطر خودم نمی‌گویم. به خاطر بچه‌ها می‌گویم و برای آنها مهم بود. باید بگویم از همان تیم ما 4 نفر در آن رقابت‌ها در تیم منتخب جام قرار گرفتند و آن تیم و ترکیب اثرش را گذاشت. مطمئنا شما در آینده از این بازیکنان چیزهای زیادی می‌شنوید. می‌دانید که در تیم‌های پایه اول بحث پیشرفت و رشد مطرح است بعد نتیجه. در تیم بزرگسالان اما همه دنبال نتیجه هستند. با این حال بسیار خوشحالم که بدون هیچ حاشیه و مشکل صغرسنی جزو مدعیان قهرمانی بودیم و همراه ژاپن جزو بهترین‌ها قرار گرفتیم. اما درباره بحث و جدل بین مربیان ایرانی و کی روش باید بگویم این اتفاقات برخلاف روح ورزش است. قشنگی ورزش این است که با احترام با یکدیگر صحبت کنیم و دل‌ها به هم نزدیک شود. باید هر کسی سعی کند در هر جایگاهی که هست برای دیگری احترام قائل باشد. مربیان بزرگی مثل قلعه‌نویی و درخشان چه در دوران بازیگری چه در دوره مربیگری افتخارات زیادی داشته‌اند و این بحث‌ها غیر از اینکه روح ورزش را آزرده می‌کند هیچ ثمری ندارد. امیدوارم این قضایا خیلی زود کمرنگ شود و فوتبالمان پیشرفت کند.

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها