کد خبر: ۲۹۲۱۱۷
زمان انتشار: ۱۸:۵۸     ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
مرتضي محصص از کارشناسان و مدرسان فوتبال معتقد است که نبايد انتقادها به نحوي باشد که بخواهد به فرد يا افراد خاصي توهين شود.
به گزارش پایگاه 598،محصص در گفت‌وگو با "ورزش سه" گفت: مورینیو هم در لیگ انگلیس با خیلی مربی ها اختلاف نظر دارد اما هیچ وقت اتفاق نیفتاده که بخواهند به هم بی احترامی کنند.

جامعه بزرگ فوتبال

من فکر می‌ کنم جامعه مربیان فوتبال در تمام دنیا بعد از پیدایش اینترنت به صورت یک خانواده بزرگ درآمده است که نتایج و کارنامه و فلسفه هر کس برای بقیه مشخص است و چه مربی در آسیا باشد، چه در آفریقا و اروپا و چه در آمریکا می‌ توانند با هم ارتباط برقرار کنند و از تجربیات هم استفاده کنند.

مورینیو هم در انگلیس از مربیان انتقاد می‌کند

در یک خانواده بزرگ اختلاف نظر هم وجود دارد، مورینیو هم در لیگ انگلیس خیلی از مربی ها را قبول ندارد. منظورم این است که با آنها اختلاف نظر دارد، اما انتقاد با بی احترامی فرق می‌ کند. دلیل ندارد همه مربیان ایرانی با تفکرات کی‌روش موافق باشند. هیچ چیز در فوتبال مطلق نیست. دلیلی ندارد کسی که حرفی را می‌ زند کاملا درست باشد و هیچ کس با او اختلاف نظر نداشته باشد. مربیان لیگ ما باید فراتر از لیگ و ایران به فوتبال نگاه کنند و به دنبال شناخت فوتبال روز دنیا بروند.

کی‌روش در جام‌جهانی و آسیا خوب نتیجه گرفته

زمانی که من در آمریکا تحصیل می‌ کردم، یاد گرفتم که هیچ وقت نباید به قابلیت و شخصیت فرد دیگری بی احترامی کنم. مربیان ما هم باید بیشتر حوصله کنند، برای پیشرفت خودشان از عقاید مربیان برتر فوتبال استفاده کنند و یکسویه به مسائل نگه نکنند. بالاخره کی‌روش یک روز از فوتبال ما می‌ رود اما هیچ نمی‌ تواند منکر این مساله شود که او مربی بزرگی است و به عقیده من با تیم‌ملی در آسیا و جام‌جهانی موفق بوده است. چند سال بعد از رفتن کی‌روش ما می‌ فهمیم که این روشی که او در فوتبال ایران به وجود آورد که دفاع منسجم و ضدحمله است، چه کمک بزرگی به فوتبال ما می‌ کند.

من باور نمی‌ کنم که مربیان ایرانی مغرضانه انتقاد کنند

من باور نمی‌ کنم که مربیان ایرانی به غیر از دلسوزی بخواهند حرف دیگری علیه کی‌روش بزنند که مغرضانه باشد. ما باید الگوی رفتاری بازیکنان و مربیان جوان تر باشیم. به زودی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی آمریکا آغاز می‌ شود و مهمتر از بحث تاکتیکی و استراتژیک، منش و رفتار مربیان و بازیکنان ماست.

به جای تضعیف از دانش کی‌روش استفاده کنیم

باید این مسائل را فراموش کنیم و از دانش و آگاهی کی‌روش استفاده کنیم. بهتر است مربیان ما یک کم به جایی اینکه تنها نقاط ضعف را نگاه کنند، بیایند به نیمه پر لیوان نگاه کنند. تصمیم ماندن و رفتن کی‌روش برعهده خود ایشان است و من امیدوارم که او حداقل دو، سه سال دیگر در فوتبال ما باشد تا ما بتوانیم از قابلیت ها او استفاده کنیم. در دیدارهای آسیایی فشار زیادی روی بازیکنان و مربیان ایرانی بود و ما با بدشانسی کامل علیرغم تمام توانایی هایمان از جام حذف شدیم. برای همین باید یک کم به کی‌روش فرصت بدهیم تا در بازگشت از او استفاده کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها