کد خبر: ۲۹۲۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۹     ۱۳ آذر ۱۳۹۰
بررسی شبکه های اجتماعی و سایت های عرب زبان نشان می دهد پیروان اندیشه ضاله وهابیت موج و جریان جدیدی را طی چند روز اخیر آغاز کرده اند که بر اساس آن ملت های عرب را به روزه گرفتن در روز عاشورا دعوت می کنند.

به گزارش 598 به نقل از شیعه، این وهابیون که از نسل بنی امیه هستند، با آوردن احادیث و روایات جعلی که بیشتر آن به دروغ گویانی مانند "أبو هریره" منتسب است، مسلمانان و ملت های عرب را به روزه گرفتن در روز عاشورا ترغیب می کنند. آنان با این احادیث تلاش می کنند که روزه گرفتن در روز عاشورا را ثواب دار جلوه دهند و می گویند: روزه گرفتن در روز عاشورا باعث بخشش همه گناهان می گردد!

گفته می شود این اموی های زمانه، از حوادث پیش روی که قرار است در روز عاشورا در بحرین و مناطق شیعه نشین عربستان سعودی رخ دهد، به شدت نگرانند از همین رو تلاش می کنند با این جوسازی در فضای مجازی، افکار عمومی جهان عرب را منحرف کنند.

علت این تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی این است که آنان می دانند انقلاب بحرین علیه آل خلیفه و انقلاب عربستان علیه آل سعود نشأت گرفته از روح شهادت و شهادت طلبی سید و سالار شهیدان، حضرت أباعبدالله الحسین علیه السلام و یارانش در روز عاشورا است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
...علاّمه مجلس در زاد المعاد فرموده:بهتر آن است كه روز نهم و دهم را روزه نگيرد،زيرا بنى‏ اميّه اين دو روز را براى بركت و شماتت بر قتل آن حضرت روزه مى‏ داشتند،و به‏ دروغ،احاديث بسيار در فضيلت اين دو روز،و روزه آنها را به حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله نسبت داده ‏اند،و از طريق اهل بيت عليهم السّلام‏ احاديث بسيارى در مذمّت روزه اين دو روز به ويژه روز عاشورا وارد شده.
مؤلف گويد:از كلام اين بزرگوار معلوم مى‏ شود،كه احاديثى كه در فضيلت روز عاشوراست همه جعلى است،و به دروغ‏ به حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله نسبت داده‏اند.صاحب كتاب«شفاء الصدور در شرح اين قسمت از زيارت عاشورا(اللّهم انّ‏ هذا يوم تبركت به بنو اميّة سخن را در اين مقام بسط داده،خلاصه‏اش آنكه،تبّرك بنى ‏اميّه به اين روز ناميمون بر چند وجه‏ است:اوّل:ذخيره كردن غذا و آذوقه را در اين روز مستحبّ شمردند،و آن آذوقه را تا سال ديگر مايه سعادت و وسعت‏ رزق،و رفاه زندگى دانستند،چنان‏كه در اخبار اهل بيت عليهم السّلام،از باب تعريض به ايشان،از اين مطلب نهى مكرّر وارد شده‏ دوم:اقامه مراسم عيد است،از توسعه رزق بر عيال،و نو كردن لباس،و كوتاه كردن شارب،و گرفتن ناخن،و مصافحه،و رسوم ديگر عيد،كه راه و روش بنى اميّه و پيروان ايشان بر آن‏جارى است. سوم:التزام به روزه اين روز،كه اخبار بسيارى در فضيلت آن جعل كرده‏ اند.

کتاب مفاتیح الجنان

للّهُمَّ اِنَّ هذا يَوْمٌ تَبرَّکَتْ بِهِ بَنُو اُمَيَّةَ وَ ابْنُ آکِلَةِ الَْآکبادِ اللَّعينُ ابْنُ اللَّعينِ عَلى لِسانِكَ وَ لِسانِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ

خدايا اين روز روزى است که مبارك و ميمون دانستند آنرا بنى اميه و پسر آن زن جگرخوار (معاويه ) آن ملعون پسر ملعون (آه لعن شده ) بر زبان تو و زبان پيامبرت که درود خدا بر او و آلش باد


فى کُلِّ مَوْطِنٍ وَ مَوْقِفٍ وَقَفَ فيهِ نَبِيُّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ

در هر جا و هر مكانى که توقف کرد در آن مكان پيامبرت صلى اللّه عليه و آله
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
حضرت امام خمینی (ره) :

"و لازم است در نوحه ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمه حق - علیهم سلام الله - به طور كوبنده فجایع و ستمگریهای ستمگران هر عصر و مصریادآوری شود؛ و در این عصر كه عصر مظلومیت جهان اسلام به دست امریكا وشوروی و سایر وابستگان به آنان و از آن جمله آل سعود، این خائنین به حرم بزرگ الهی - لعنه الله و ملائكته و رسله علیهم - است به طور كوبنده یادآوری ولعن و نفرین شود. ." وصیت نامه سیاسی - الهی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها