کد خبر: ۲۹۱۹۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۱۳ بهمن ۱۳۹۳
فارس/ قرار است امروز دوشنبه کابينه تونس با تغييرات ايجاد شده، معرفي شود و يک منبع نزديک به نخست وزير اين کشور نيز از حضور 9 زن در کابينه جديد خبر داد.

«الحبيب الصيد» نخست‌وزير کنوني تونس امروز دوشنبه بار ديگر فهرست اسامي کابينه را اعلام خواهد کرد. خبرگزاري رسمي تونس با اعلام اين خبر، گزارش داد که احتمالا زنان نيز در ساختار کابينه جديد حضور خواهند داشت. يک منبع نزديک به نخست وزير مأمور تشکيل کابينه گزارش داد که کابينه‌اي که 23 ژانويه اعلام شد، گسترش يافته است. او گفت که احزاب ديگر نيز در کابينه تعديل شده حضور خواهند داشت ولي نامي از اين احزاب نبرد. به گزارش خبرگزاري تونس، در کابينه جديد کساني حضور خواهند داشت که نماينده طيف هاي مختلف باشند، افزون بر اينکه 9 زن نيز در آن حضور خواهند داشت.
به گفته اين منبع نزديک به الصيد، کابينه جديد چهارشنبه آينده 4 فوريه در پارلمان معرفي خواهد داشت تا رأي اعتماد بگيرد. هفته گذشته به دليل محدود بودن دايره مشارکت احزاب مختلف در کابينه پيشنهادي الصيد، جلسه پارلمان براي رأي اعتماد به دولت پيشنهادي به تعويق افتاد و الصيد ناچار شد اصلاحاتي در کابينه پيشنهادي اعمال بکند. حزب نداء تونس يکشنبه (روز گذشته) با انتشار بيانيه‌‌اي و تأکيد بر عدم مشارکت‌دادن حزب النهضه در کابينه آينده اين کشور، تصريح کرد که از طريق ائتلاف و بررسي امکان مشارکت‌دادن حزب النهضه، مسير تشکيل کابينه (دوباره) ارزيابي شد.
در اين بيانيه آمده بود که اين حزب [که «باجي قائد سبسي» آن را سال 2012 تأسيس کرد] بر تشکيل کابينه سياسي و حزبي تأکيد دارد که منعکس کننده مطالبات رأي‌دهندگان نداء تونس و برنامه‌ها و طرح‌هاي سياسي و اصلاحاتي اين حزب باشد؛ مسئله‌اي که به معناي سهيم نکردن اسلامگرايان در اين کشور است. حزب نداء تونس همچنين خواستار ائتلافهايي شد که به نظر رأي‌دهندگان اين حزب اهميت دهد و بتواند اميد و آرزوي آنها را برآورده کند. انتخابات پارلماني اخير که 26 اکتبر 2014 برگزار شد، عرصه سياسي تازه‌اي را به وجود آورد و نقشه حزبي جديدي را ترسيم کرد. در اين انتخابات حزب سکولار نداء موفق شد 86 کرسي را به دست آورد و حزب اسلام‌گراي النهضه نيز در جايگاه دوم قرار گرفت. ولي حزب نداء سعي دارد اسلامگرايان را از کابينه آينده حذف کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها