کد خبر: ۲۹۰۸۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۰۹ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صد خبر، درياچه اي در نزديکي مرز چين و هندوستان قرار دارد که تنها يک ماه در سال آب دارد و مي توانيد صدها اسکلت را در آن ببينيد.اين درياچه "روپکاند" نام دارد و اسکلت هاي موجود در آن متعلق به 1200 سال پيش مي باشد.
گزارش ها حاکيست يک پادشاه قديمي با زن باردار خود و ساير خدمه ها براي زيارت رفته بودند که ناگهان طوفان و تگرگ همه آنها را از ارتفاعات به داخل اين درياچه انداخت و همه آنها مردند.
-در هندوستان 1.1 متر مربع فضاي آزاد به ازاي هر نفر وجود دارد که شامل پارکها، باغ ها و گردشگاه ها مي باشد.اين در حاليست که در نيويورک 26.4 متر مربع و در لندن 31 متر مربع فضاي آزاد به ازاي هر نفر وجود دارد.
-اين کشور آسيائي زيباترين روستاهاي آسيا را دارا مي باشد و 100 درصد مردم آن شاعر و اديب هستند.
-مردم اين کشور از کتاب هايشان عذرخواهي مي کنند. کتاب در فرهنگ هندوها بسيار مهم و با ارزش است و اگر کسي کتاب يا روزنامه اي از دستش بيفتد آن را برمي دارد و به پيشاني اش مي مالد و با اين شيوه از کتاب عذرخواهي مي کند.
-قطارهاي در حال حرکت بمبئي معروف به قطارهاي فوق شلوغ هستند.زيرا در ساعات شلوغي روز، قطارهائي که تنها گنجايش 200 نفر را دارد 550 نفر را جابه جا مي کند.
-اگر بخواهيد خيلي شيک در اين کشور آسيائي از جائي به جاي ديگر برويد مي توانيد از موتور، تاکسي استفاده کنيد اما مجبوريد در طي مسير شرايط سختي را تحمل کنيد.
گفتني است مسئولان بهداشت هندوستان در سال 2011 اعلام کردند بهترين و سالم ترين روش هاي حمل و نقل در اين کشور موتور و تاکسي است زيرا سوار شدن در قطارهاي در حال حرکت جان بسياري از شهروندان را گرفته است.
-باشگاه ملي گلف کلکته دومين باشگاه گلف دنيا است که در سال 1829 تاسيس شد وبسياري از هندي ها به اين ورزش علاقه بسياري دارند.
- هندوها معتقدند دادن کتاب، پول و يا هديه به فردي ديگر با دست چپ نوعي بي احترامي به اوست از اين رو در اين کشور بيشتر بايد از دست راستتان استفاده کنيد.شايان ذکر است آنها به ندرت از دست چپ براي غذاخوردن استفاده مي کنند.
-محققان معتقدند نخستين جراحي پلاستيک در هندوستان انجام شد زيرا اسناد و مدارکي به زبان سانسکريت وجود دارد که نشان مي دهد نخستين جراحي بيني در هندوستان انجام شد.
-شطرنج از هندوستان آمده است. کلمه شطرنج ريشه در زبان سانسکريت دارد و به معني چهار سرباز است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها