به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد ؛ معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات خاطرنشان کرده که سیمکارتهای جعلی و
احراز هویت نشده تا پایان بهمنماه قطع خواهند شد اما جای این سوال وجود
دارد که سیمکارت چه کسانی قطع خواهد شد؟
از حدود دو ماه پیش تاکنون
اپراتورهای تلفن موظف به تکمیل اطلاعات مشترکان خود شدهاند و بر همین اساس
به شیوههای مختلف به مشترکان خود هشدار دادهاند که لازم است اطلاعاتشان
را از طریق شیوههای اعلام شده به اطلاع اپراتور برسانند. اکنون معاون
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در این زمینه میگوید طی این مدت اپراتورها
حداقل دو تا هشت بار به تمام مشترکانی که اطلاعات آنها ناقص بوده تذکر
دادهاند که باید اطلاعات خود را وارد شبکه کنند.
غلامرضا داداشزاده همچنین تاکید کرده افرادی که هنوز به این موضوع اقدام
نکردهاند در صورتی که تا نیمه بهمنماه اطلاعات خود را وارد نکنند،
سیمکارت آنها قطع خواهد شد. اما در این میان این سوال پیش میآید که چه
کسانی و از چه طریق باید چه اطلاعاتی را منتقل کنند؟ بنا بر اعلام معاون
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات، مشترکانی که طی ماههای گذشته به آنها
اعلام شده که باید به تکمیل اطلاعات خود بپردازند تا نیمه بهمنماه فرصت
دارند نسبت به ارسال کد ملی خود به اپراتور اقدام کنند.
در این میان مشترکان ایرانسل میتوانند اطلاعات خود را از طریق پیامک به
شماره 272 ارسال کنند و مشترکان همراه اول نیز درصورت ناقص بودن اطلاعات
میتوانند با ارسال پیامک به شماره 8980 شماره کد ملی خود را به اپراتور
اعلام کنند. البته از طریق سایت اپراتورها نیز میتوان این عملیات را انجام
داد. درباره مشترکان رایتل نیز گویا با توجه به اینکه سیمکارتهای این
اپراتور ظرف سالهای اخیر به فروش رسیده چنین مشکلی وجود ندارد و ارسال کد
پستی مشترکان برای اپراتور ضرورتی ندارد.