کد خبر: ۲۸۹۷۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۱۲ آذر ۱۳۹۰
تيم ملي واليبال ايران با نتيجه 3بر صفر مقابل روسيه، قهرمان ليگ جهاني و مدعي قهرماني در جام جهاني شكست خورد.
ايسنا، تيم ملي واليبال ايران در دهمين مسابقه خود از دوازدهمين دوره رقابت‌هاي جام‌جهاني واليبال به مصاف تيم قدرتمند روسيه رفت. روسيه يكي از قدرتمندترين تيم‌هاي حال حاضر جهان است كه در نمايش واليبال قدرتي، صاحب سبك به شمار مي‌رود. اين تيم با شش قهرماني، سه نايب قهرماني و سه مقام سومي در رقابت‌هاي واليبال قهرماني مردان جهان، همچنين پنج قهرماني و دو نايب قهرماني و دو عنوان سومي در جام جهاني يكي از پرافتخارترين تيم‌هاي واليبال جهان است.

پيش از اين ديدار روس‌ها با 24 امتياز و هشت پيروزي و تنها يك شكست مقابل برزيل در صدر جدول رده‌بندي جام جهاني ژاپن جاي گرفته بودند و براي قهرماني به هر سه امتياز بازي با ايران نياز داشتند. در مقابل ملي‌پوشان ايران پيش از اين با چهار شكست مقابل كوبا، امريكا ، چين و برزيل و كسب پنج پيروزي مقابل ژاپن، صربستان، لهستان، آرژانتين و مصر با 12 امتياز در رتبه هفتم جدول رده‌بندي جاي گرفته بودند.

گيم نخست:

تيم ملي واليبال ايران واليبال زيبايي را در آغاز اين ديدار به نمايش گذاشت. اما تيم قدرتمند روسيه كه براي قهرماني نياز به هر سه امتياز اين ديدار داشت بعد از وقت استراحت فني اول تا 5 امتياز از ايران جلو افتاد. خوليو ولاسكو وقت استراحت درخواست كرد و نكات فني را بار ديگر به بازيكنانش گوش‌زد كرد. سرويس‌هاي زيباي آرش كمالوند چند امتياز را براي ايران جبران كرد. در مقابل ميخاليف پديده سال واليبال جهان با هر آبشار براي روسيه يا امتياز مي‌گرفت. پاس‌هاي بي نقص مهدوي و پروازهاي تماشايي غفور بالاتر از ديوار دفاعي مستحكم روس‌ها، ايران را به بازي برگرداند و دوتيم در امتياز 17 به تساوي با يكديگر رسيدند. مهدوي در غياب اميرحسيني عملكرد بسيار خوبي داشت. دو تيم پاياپاي پيش مي‌رفتند. بازيكنان ايران سر تسليم مقابل قهرمان ليگ جهاني را نداشتند. سرويس‌هاي فني بازيكنان ايران فرصت دريافت‌هاي كامل را از روسيه مي‌گرفت. دو تيم در امتياز 25-25 برابر بودند. ايران از روسيه پيش افتاد اما اشتباه فردي در دريافت بار ديگر روسيه را جلو انداخت. نظري افشار مثل هميشه در امتياز‌هاي حساس به داد ايران رسيد و آبشار خود را در ميان دستان دفاع روسيه در زمين اين تيم نشاند. امير غفور حساس‌ترين سرويس اين ديدار را خراب كرد تا باز هم بازي به تساوي بكشد اما دفاع روي تور خوب از عليرضا نادي ايران را بارديگر به بازي برگرداند. هيچ كس نمي‌توانست نتيجه اين گيم را پيش بيني كند. تيم ايران باز هم از اشتباهات فردي ضرر كرد و روسيه در امتياز 30 از ايران جلو افتاد تا با دفاع عالي روي تور اين گيم با امتياز‌ 31-29 به نفع روس‌ها تمام شود.

گيم دوم:

روس‌ها خيلي خوب مي‌دانستند نبايد شاگردان ولاسكو را دست كم بگيرند به همين دليل تمام داشته‌هاي خود را رو كردند و خيلي زود پنج امتياز از ايران پيش افتادند. در مقابل ملي‌پوشان ايران با ارائه يك بازي منطقي فاصله امتيازها را كم كردند. امير غفور در اين گيم نمايش خيلي خوبي داشت و بارها سد دفاعي حريف را شكست. سرعتي زن‌هاي تيم ايران نيز قدر پاس‌هاي كوتاه مهدوي را مي‌دانستند و اجازه نمي‌دادند فاصله امتيازها زياد شود. روسيه تا وقت استراحت فني دوم از ايران جلو بود. ملي‌پوشان ايران به سختي امتياز مي‌گرفتند و خيلي راحت امتياز مي‌دادند. آرش كشاورزي به ميدان آمد تا ايران در فاكتور دريافت قوي‌تر شود. سرانجام با دفاع خوب از غليرضا نادي و محمد موسوي ايران در امتياز 20 با روسيه به تساوي رسيد. اميرغفور كه بدون ترديد يكي از بهترين بازيكنان ايران در اين ديدار بود باز هم براي ايران امتياز گرفت اما بازيكنان باتجربه و كاملا حرفه‌اي روسيه باز هم در امتياز‌هاي حساس گردش توپ را در دست گرفتند . سه امتيار پياپي را به دست آوردند و تا دفاع روي تور الكساندر بوتكو امتياز آخر را براي روس‌ها به ارمغان بياورد. روسيه گيم دوم را نيز با امتياز‌هاي25-21 به سود خود تمام كرد.

گيم سوم:

تيم ايران در گيم سوم ديگر چيزي براي از دست دادن نداشت و بازي را طوفاي آغاز كرد. خيلي زود 2 امتياز از حريف جلو افتاد. تيم حرفه‌اي روسيه با چند امتياز مشكوك از طرف داور به بازي برگشت. آبشارهاي تماشايي آپاليكوف و ميخاليف زمين ايران را نشانه مي‌رفت و بالاتر از دست دفاع، در زمين ايران مي‌نشست. وقتي روس‌ها به بازي برگشتند و سه امتياز هم از ايران جلو افتادند، ولاسكو حمزه زريني را به زمين فرستاد تا آبشار قدرتي زريني سرانجام براي ايران امتياز بگيرد. اما بازهم تيم حرفه‌اي روسيه با نهايت استفاده از تك اشتباهات تيم ايران توپ‌هاي برگشتي را جمع مي‌كرد و فاصله امتيازهاي خود را افزايش مي‌داد. تيم ايران در دريافت كاملا مشكل داشت. ولاسكو از كنار زمين با چهره‌اي ناراحت جريان بازي را دنبال مي كرد. سرويس‌ تماشايي موسوي يوخين دريافت كننده روس‌ها را خاك كرد ايران را به امتياز 10 رساند. اما بازيكنان هوشمند روسيه بازهم براي اين تيم امتياز آوردند. ولاسكو كه كاملا عصباني بود وقت استراحت فني خواست و با فرياد سعي كرد تا روحيه بازيكنانش را بالا ببرد. روسيه همچنان از ايران پيش بود. ولاسكو امير حسيني و بازارگرد را به جاي مهدوي و غفور به ميدان فرستاد. بازي خوب بازارگرد و آبشارهاي تماشايي وي اگرچه چند امتياز براي ايران به ارمغان آورد اما نتوانست ايران را به بازي برگرداند تا گيم آخر نيز با امتياز‌25-18 به سود روسيه تمام شود.

در پايان امير غفور از تيم ايران به عنوان بهترين بازيكن اين مسابقه معرفي شد.

تيم ملي واليبال ايران در اين ديدار با نتيجه3برصفر و امتيازهاي (31-29 ،25-21 ، 25-18 ) مقابل روسيه شكست خورد. ملي‌پوشان واليبال ايران فردا(يكشنبه) ساعت 9:30 صبح به مصاف تيم قدرتمند ايتاليا مي‌روند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها