کد خبر: ۲۸۹۴۵
زمان انتشار: ۱۶:۱۶     ۱۱ آذر ۱۳۹۰
در دومین كنفرانس علمی پیوست نگاری فرهنگی؛
مجری طرح پیوست فرهنگی در بخش بهداشت و سلامت در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیش از ایجاد الگو درهربخشی باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد و به نحوی مهندسی فرهنگی شود كه از آسیب ها جلوگیری كند.
به گزارش 598 به نقل از ایرنا، محمد باقرحبی پنجشنبه در دومین كنفرانس علمی پیوست نگاری فرهنگی با موضوع بهداشت و سلامت در بوشهر اظهارداشت: نگاه فرهنگی به موضوعات مختلف باید فرهنگ سازی شود و دست اندكاران درعرصه های مختلف اجتماعی باید خودشان با نگاه فرهنگی به كار خود توجه داشته باشند.

وی اضافه كرد: درصنعت، علوم انسانی، فناوری ها و مباحث دیگر كه همه اقشار جامعه با آن سر و كار دارند از جمله بهداشت و سلامت باید نگاه فرهنگی ایجاد شود و برای ایجاد این نگاه نیازمند برنامه ریزی مناسب هستیم.

مجری پیوست فرهنگی در بخش بهداشت و سلامت ادامه داد: نیاز است دربطن هر كاری فرهنگ به تعامل و آرا گذاشته شود تا نظرها و دیدگاه های مختلف بین كارشناسان رد و بدل و این مفهوم در ذهن ها شكل بگیرد و زمینه مناسب فراهم شود.

وی با اعلام اینكه برگزاری جلسات و نشست ها در بخش های مختلف می تواند درمحیطی دوستانه مورد بحث قرار بگیرد افزود: بحث پیوست فرهنگی دربرخی موضوعات تا حدودی به نگاه تخصصی نیاز دارد.

حبی ادامه داد: درسا لهای گذشته همواره همه كارشناسان و مسوولان دست اندركارنظام اجتماعی و فرهنگی كشورنگران آسیب هایی بودند كه در عرصه فرهنگی و اجتماعی كشور وارد می شد.

وی گفت: در راس نگرانی همه مسوولان مقام معظم رهبری به عنوان سكاندار كشور در زمینه مسایل فرهنگی همواره دغدغه های خود را به گوش مسولان رساندند ودرسال های اخیر بویژه دربحث تهاجم فرهنگی ایشان همواره آن را مطرح و از آن به جنگ نرم تعبیر می كنند.

دکتر حبی اظهارداشت: دراین ارتباط بحث مهندسی فرهنگی طرح و در حوزه مهندسی فرهنگی فعالیت های فراوانی انجام شد و اولین همایش مهندسی فرهنگی منجر به طراحی الگوی مهندسی فرهنگی و تقدیم رهبری شد.

دبیر كنگره بین المللی پیوست نگاری فرهنگی نیز گفت: به دنبال نمونه و پایلوت سازی در زمینه فرهنگ وپیوست فرهنگی در استان بوشهر هستیم.

حجت الاسلام محمد نصیری اظهارداشت: بنا به گفته مقام معظم رهبری همه طرح ها در كشورباید پیوست فرهنگی داشته باشد و ازسال آینده برای طرح های مهم كشور داشتن پیوست فرهنگی الزامی است.

وی اضافه كرد: استان بوشهر یكی از استان هایی است كه بیشترین مباحث كلان كشور در آن اتفاق می افتد ومی تواند در سطح كشور در این زمینه پیشگام باشد.

نصیری ادامه داد: فرهنگ، نظام واره ای است ازباورها، مفروضات اساسی ارزش ها، آداب الگوهای رفتاری كه همه دارای ریشه هستند و در بطن جامعه شكل گرفته اند و با توجه به ریشه ها نماد پیدا می كنند.

وی گفت: در جامعه اسلامی نگاه به فرهنگ یك نگاه ماورای طبیعه است كه جهان بینی توحیدی را درآن دنبال می كنیم و همه فعالیت های فرهنگی باید با یك حركت تخصصی و حرفه ای دنبال شود.

نصیری اظهار داشت: نگاه به فرهنگ باید عمیق و دست اول باشد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به دنبال ایجاد یك فرهنگ دارای نشاط هستیم تا آثار آن در معماری عمومی كشور حادث شود.

این كنفرانس با تلاش مركز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی و همكاری دانشگاه علوم پزشكی و سایر موسسات آموزش عالی استان بوشهردرسالن پردیس دانشگاه علوم پزشكی بوشهر برگزار شد.

اولین كنفرانس علمی كنگره بین المللی پیوست فرهنگی با موضوع پیوست نگاری فرهنگی، چیستی و چرایی 19 آبان ماه امسال در برگزارشد وسومین كنفرانس نیز با موضوع پیوست نگاری فرهنگی و فناوری اطلاعات آخر آذرماه جاری برگزارمی شود.

كنگره بین بین المللی پیوست نگاری فرهنگی درآذرسال 91 در بوشهر برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سايمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
بايد به عرض اين مسؤلان برسانم كه ما اصلا و ابدا چيزى به اسم فرهنگ نداريم كه حالا بخواهيم براى ان مهندسى هم بكنيم واقعا كه جالبه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها