در سال 2001، مدل کوپه روباز یا همان سی سی ( با سقف فولادی تاشو) و مدل استیشن واگن این خودرو (با پسوند SW) تولید و در نهایت مدل صندوقدار آن (با پسوند SD) در سال 2005 برای اولین بار در ایران و با همکاری شرکت پژو طراحی و تولید شد. صادرات 206 اس دی به 39 کشور انجام شد و اکنون در بازارهایی مانند آفریقای شمالی، چین، روسیه، رومانی، ترکیه و بلغارستان موجود است. پژو 206 به ویژه از لحاظ طراحی ظاهری به عنوان یکی از موفق ترین مدل های تاریخ شرکت پژو شناخته میشود و از زمان معرفی به بازار، تا سال 2007 حدود شش میلیون دستگاه از آن به فروش رسید. 206 از سال 2001 تا 2003 توانست عنوان پرفروش ترین خودروی اروپا را به دست آورد. از میان کلیه مدل ها، مدل 1.4 لیتری فول آپشن مجهز به کیسه هوا، ترمز ضدقفل و... یعنی تیپ 3 پرفروش ترین مدل بود.
پژو در 26 مه سال 2008، تولید پنج میلیونمین 206 در سراسر
جهان را جشن گرفت. تولید 206 در برخی از کشورها با عناوینی همچون +206 و
207 آی که تغییراتی ظاهری نسبت به سلف خود دارند همچنان ادامه دارد. پای
پژو 206 از سال 1380 به ایران باز شد. این خودرو به خاطر چالاکی و قابلیت
های دینامیکی بالا، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین، برخورداری از
سامانه های روز دنیا از جمله مالتی پلکس و قیمت مناسب، به یکی از محبوب
ترین خودروهای داخلی تبدیل شده است.
در طراحی و تولید این خودرو از آخرین دستاوردهای فنی و مهندسی دنیا
استفاده شده است. علاوه بر این، 206 در تست های تصادف EuroNCAP چهار ستاره
از پنج ستاره ایمنی را به دست آورده است. پژو 206 اس دی، آخرین گونه از
انواع مختلف خودرو 206 به شمار می آید. این خودرو در میان مدل های دیگر
خانواده خود شامل 206 هاچ بک سه و پنج در، کوپه کانورتیبل و استیشن، به
دلیل برخورداری از صندوق عقب بزرگ و جادار، نقش خود را به عنوان یک خودروی
خانوادگی به خوبی ایفا میکند. 206 اس دی در قسمت عقب فضای نه چندان
زیادی را برای سرنشینان فراهم کرده و ایمنی بالایی را برای تمام مسافرانش
به ارمغان می آورد. برای مطابقت بیشتر این خودرو با شرایط خانواده ها،
سیستم تعلیق عقب آن دوباره طراحی و مهندسی شد تا بیشترین ایمنی و آسایش را
برای سرنشینان به ارمغان بیاورد.
در حال حاضر پژو 206 هاچ بک با دو نوع موتور 1360 و 1587 سی سی و دو سطح تجهیزات، نهایتا با تیپ های 2 و 5 تولید و فروخته می شود. تولید تیپ دو که از سال 1391 و پس از قطع همکاری با پژو متوقف شده بود، امسال با همت متخصصان ایران خودرو به صورت کاملا داخلی درآمد و از سر گرفته شد. نوع صندوقدار 206 نیز فقط با تیپ V8 به بازار داخلی عرضه میشود. تیپ 3 و 6 در نوع هاچ بک و V9 ،V10 ،V1 و V20 در نوع صندوق دار، تیپ هایی هستند که پیشتر تولید و عرضه شده اند و اکنون به دلایل مختلف از خانواده محصولات پژو 206 حذف شده اند. 206 تیپ 2 دارای موتور 1360 سی سی با سطح تجهیزات پایه است. این خودرو از پیشرانه هشت سوپاپه TU3A با توان 75 اسب بخار بهره می برد. تجهیزات این خودرو شامل ترمز ضد قفل، کیسه هوای راننده و سرنشین، شیشه های برقی جلو و سیستم تهویه (کولر) دستی است.
سایر تجهیزات این تیپ که در همه تیپ های پژو 206 نیز مشترک هستند عبارتند از:
فرمان هیدرولیک
چراغ مه شکن جلو و عقب
سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)
قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ جلو
قفل مرکزی با کنترل از راه دور
پشت سری جلو با تنظیم ارتفاع
پخش CD با کنترل از پشت فرمان
سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری
سیستم کنترل بخارات بنزین مبدل کاتالیزوری اگزوز و حسگر اکسیژن کمربندهای ایمنی جلو با تنظیم ارتفاع موتور 16 سوپاپه TU5 با حجم 1587 سی سی به همراه سطح بالاتری از تجهیزات، تیپ هایی مانند تیپ 5 هاچ بک و V8 صندوق دار را تشکیل داده اند. این دو محصول علاوه بر تجهیزات پایه که در تیپ های پیشین برشمرده شد، شامل پشت سری های عقب، شیشه های برقی عقب، آیینه های جانبی برقی، نشانگر دما روی داشبورد، بلندگوی درهای عقب، توییتر صوتی جلو و سیستم تهویه (کولر) اتوماتیک هستند.
برخی از
خودروهای خانواده پژو 206 در بعضی مدل ها از قابلیت های عملکردی متفاوت و
مناسبی نیز بهره مند هستند. موارد اشارهشده در زیر فقط برخی از این
امکانات هستند که فهرست نسبتا کاملی از آنها سال گذشته در سایت منتشر شد.
در صورتی که هر یک از این امکانات در خودرو فعال نباشد، امکان فعال سازی
آن از طریق مراجعه به نمایندگی های مجاز وجود دارد.
برف پاک کن هوشمند حساس به سرعت
چراغ همراهی تا درِ منزل در محیط تاریک
اخطار سرعت در مقدار مورد نظر شما
روشن بودن همزمان نور پایین و بالا
فعال شدن برف پاک کن عقب در دنده عقب
روشن شدن فلاشر در زمان ترمز شدید
قفل خودکار درها با حرکت خودرو
سامانه جلوگیری از تخلیه باتری (حالت صرفه جویی)