کد خبر: ۲۸۹۲۸
زمان انتشار: ۰۵:۲۴     ۱۱ آذر ۱۳۹۰
صالحی در اجلاس فوق العاده سازمان همكاری های اسلامی :
تهران - وزیر امور خارجه ایران مواضع تهران در خصوص اوضاع سوریه و تحولات منطقه ای را در اجلاس فوق العاده سازمان همكاری های اسلامی تشریح كرد و گفت : ایران با هرگونه اقدامی كه زمینه مداخله خارجی را در سوریه فراهم كند، مخالف است.

به گزارش پنجشنبه شب گروه اخبار شب ایرنا به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، علی اكبر صالحی در این نشست كه روز گذشته در مقر این سازمان در جده و با حضور تعدادی از وزرای خارجه كشورهای عضو برگزار شد، از روند تعامل با بحران سوریه انتقاد كرد.

وی افزود: حل وفصل مساله سوریه ، فقط با انجام گفت و گوهای همه جانبه و اعطای فرصت در جهت انجام اصلاحات از سوی دولت این كشور میسر است.

وزیر خارجه كشورمان با تمجید از مواضع سوریه در حمایت از مقاومت علیه اهداف جاه طلبانه رژیم صهیونیستی بر ضرورت انجام اصلاحات و مقابله با مداخله خارجی تاكید كرد.

صالحی اظهار امیدواری كرد كه حكومت و مردم سوریه با انجام گفت و گوهای موثر و سازنده ، همچون گذشته در مسیر تقویت محور مقاومت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و توسعه و رفاه مردم و همچنین ایفای نقش در كمك به امنیت منطقه گام بردارند.

وی در این نشست با اشاره به شرایط حساس و پیچیده منطقه بر ضرورت ایفای نقش فعال سازمان همكاری های اسلامی برای حل مشكلات جهان اسلام بویژه مساله فلسطین با توجه به ماهیت وجودی این سازمان تاكید كرد.

صالحی با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تحولات منطقه ای بر حمایت از مطالبات و خواسته های مشروع ملت های منطقه تاكید كرد و در عین حال به استمرار سیاست مداخله جویانه نظام سلطه جهت تاثیر گذاری و منحرف ساختن مسیر تحولات هشدار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها