کد خبر: ۲۸۸۱۲
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۰۹ آذر ۱۳۹۰
درجزیان ورودچندساعته دانشجویان بیدار و شجاع به سفارت روباه پیر ، انگلیس مجددا تاب این تحقیررانداشت و در شرایط کنونی که خاورمیانه درحساس ترین زمان خود است ، با تصمیمی انزوا طلبانه ، خودرااز وسط معرکه کنار کشید تا ناامیدوارانه به اتفاقات آینده چشم دوزد.
اقدام پیش دستانه جنبش دانشجویی در ابراز خشم انقلابی خود علیه تحریکات خصمانه انگلیس به ثمر نشست و با تحقیر لندن، آنها تاب تحمل از کف دادند و تصمیمی عجولانه گرفتند که بیش از آنکه به نفع آنها باشد، به ضررشان تمام خواهد شد و عواقب تصمیم انگلیس به قطع رابطه با ایران و اولتیماتوم ۴۸ ساعته به اعضای سفارت ایران برای خروج ازاین کشور مستقیما به دولت لندن برمی گردد.

همچنان که به دنبال دستگیری تفنگداران دریایی انگلیسی از سوی نیروهای سپاه پاسداران در پی تجاوز به آب‌های سرزمینی ایران، سایه تحقیر و سرشکستگی بر دولت لندن مستولی شد و آنها به جای عذرخواهی رسمی از ملت ایران دستپاچه شده و به اقدمات غیرعقلانی رو آوردند، در جریان ورود چند ساعته دانشجویان بیدار و شجاع به سفارت روباه پیر، انگلیس مجددا تاب این تحقیر را نداشت و در شرایط کنونی که خاورمیانه در حساس‌ترین زمان خود است، با تصمیمی انزواطلبانه، خود را از وسط معرکه کنار کشید تا ناامیدوارانه به اتفاقات آینده چشم دوزد.

مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در اقدامی برآمده از مطالبات ملت، اخراج سفیر انگلیس از تهران و کاهش روابط با لندن را تصویب کرد و حال، با اقدام انفعالی لندن در خارج کردن اعضای سفارت انگلیس از کشورمان و اولتیماتوم به اعضای سفارت ایران برای خروج از انگلیس و قطع یکجانبه روابط با تهران، شرایط جدیدی بر روابط ایران و غرب حاکم خواهد شد.

بی‌شک جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به لحاظ داخلی و خارجی در قدرتمندترین وضعیت خود قرار دارد و انگلیس با اقدام اخیر خود در حقیقت بدون آنکه متوجه باشد، مطابق خواسته ایرانیان گام برداشته است و از این منظر باید سجده شکر به جا آورد که با اقدام به موقع مجلس و دانشجویان انقلابی، روباه پیر مجبور شد به دلایل مشخص برای ایران، جاسوسخانه بزرگ خود در تهران را تخلیه کند و از رصد اوضاع خاورمیانه از کشورمان محروم بماند! 

انگلیسی‌ها باید متوجه باشند که هرچند خروج از ایران با اراده آنهاست، اما بازگشتشان دیگر با تصمیم لندن نبوده و آنها مجبورند به شرایط آن زمان ایران که حتما با تحولات ساختاری عمیق در خاورمیانه همراه خواهد بود، تن دهند. در هر  شرایطی پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد خورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها