کد خبر: ۲۸۷۸۱۹
زمان انتشار: ۰۰:۱۰     ۳۰ دی ۱۳۹۳
بهای نفت دربازارهای جهانی در معاملات امروز دوشنبه به دلیل انتظارات مبنی بر اطلاعات ضعیف اقتصادی از سوی چین که قرار است این هفته منتشر شود کاهش یافت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ قیمت‌های جدید مسکن در چین به طور متوسط در 70 شهر بزرگ این کشور به طور متوسط 4.3 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

این موضوع یک مقدمه برای گزارش فردا(سه‌شنبه) در خصوص تولید ناخالص داخلی چین است که انتظار می‌رود نشان دهنده کاهش رشد سالانه این کشور به 7.2 درصد در سه ماه گذشته باشد. این آمار نسبت به هدفگذاری 7.5 درصدی چین کاهش قابل توجهی یافته و کمترین نرخ رشد در 24 سال گذشته است.

در اروپا مهمترین رخداد هفته جاری نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا است که به طور قطع شروع خرید اوراق قرضه از سوی دولت را به همراه خواهد داشت و باعث سقوط بیشتر یورو در برابر دلار و فشار کاهشی روی بهای نفت خواهد شد.

بانک ان ای زد امروز(دوشنبه) در یادداشتی اعلام کرد: بازار نفت این هفته تحت تاثیر بازار ارز و انتظارات درباره اقدامات بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

  نفت برنت امروز برای تحویل در ماه فوریه با 42 سنت کاهش 49 دلار و 75 سنت درهر بشکه معامله شد و نفت سبک آمریکا با 37 سنت کاهش به 48 دلار و 32 سنت در هر بشکه رسید.

همچنین بهای نفت اوپک به 43 دلار و 14 سنت در هر بشکه رسیده است.

بهای نفت از ماه ژوئن گذشته تاکنون به دلیل افزایش تولید و کندی رشد تقاضا بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

این درحالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که تغییر این روند در سال جاری محتمل خواهد بود اما قیمت‌ها قبل از هرگونه افزایش، در ماههای آتی کاهش بیشتری خواهد یافت.

تحلیلگران می‌گویند، قیمتها احتمالا از سطوح کمتر از 50 دلار در هر بشکه بالاتر خواهد رفت اما بسیاری عقیده دارند که چشم انداز بلند مدت برای بهای نفت این است که سطوح قیمتی پایین تر از متوسط قیمت نفت در سالهای اخیر خواهد بود.

موسسه تحقیقات انرژی فکت گلوبال در گزارش ماه ژانویه خود اعلام کرد: ما به تئوری رسیدن نفت به 20 دلار اعتقاد نداریم. قیمتها در کوتاه مدت احتمالا تا سطح 30 دلار در هر بشکه خواهد رسید، اما مجددا افزایش خواهد یافت. ما معتقدیم که محدوده قیمت نفت تا پایان دهه جاری 60 تا 80 دلار در هر بشکه خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها