کد خبر: ۲۸۷۶۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۹ دی ۱۳۹۳
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه وجود آدامس‌هایی که حاوی مواد مخدرند را در استان تایید کرد.
به گزارش پایگاه 598، علی شمشیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وجود بیش از یک میلیون نوع ماده‌مخدر صنعتی در جهان، اظهار کرد: این مواد ترکیبات صنعتی داشته و با تغییر هر یک از ترکیبات و فرمول ساخت آنها ماده مخدر جدیدی تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: این مواد در لابراتوارهای جهانی تولید شده و فرمول تولید آنها مشخص است، اما در آشپزخانه‌های داخل کشور به این فرمول توجه نشده و موادی را می‌سازند که پیش از آنکه بتوان آن را یک نوع مخدر محسوب کرد، یک نوع سم قوی و کشنده است.

شمشیری اظهار کرد: اینچنین شیوه تولیدی علاوه بر داخل در برخی کشورها به منظور قاچاق مواد مخدر صنعتی به ایران انجام شده و در برخی موارد این مواد را به اشکال مختلف خوراکی مانند آدامس وارد ایران می‌کنند.

وی با تایید وجود آدامس‌های مواد مخدر در استان، تصریح کرد: هر نوع کالایی که از مبادی غیرقانونی و بصورت قاچاق وارد کشور می‌شود، باید با دیده تردید به آن نگاه کرد.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: دشمن کاری جز دشمنی نمی‌کند و کالایی که ارزان و با هزاران دردسر از مبادی ورودی کشور عبور داده شده و به دست مصرف‌کننده می‌رساند، قطعا نیت خیری نداشته و تنها به قصد آسیب این کار را انجام می‌دهد.

شمشیری افزود: مردم باید بیندیشند، همین دشمنان که مواد مخدر را ارزان بصورت قاچاق وارد کشور می‌کنند، اجازه واردات دارو را نمی‌دهند و کالای مورد نیاز ما ارزان وارد کشور نمی‌شود و این مسئله می‌تواند نیت شوم آنها را از ارسال مواد مخدر ارزان به کشور آشکار کند.

وی تصریح کرد: در همین راستا توصیه می‌شود افراد از خرید مواد خوراکی قاچاق خودداری کرده و سعی کنند خریدهای خود را از مراکز معتبر انجام دهند.

شمشیری به عملکرد ضعیف رسانه‌ها در قبال فرهنگ‌سازی در خصوص عدم خرید کالای قاچاق اشاره و تصریح کرد: این همه که صدا و سیما به تبلیغ چیپس و پفک می‌پردازد، زمانی را صرف نمی‌کند که به مردم آگاهی و اطلاع دهد که خرید کالای قاچاق چه عواقبی می‌تواند برای آنها داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها