کد خبر: ۲۸۷۲۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۸ دی ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس/ مربي تيم ملي اميد ايران تاکيد زيادي دارد در صورتي که بازيکنان مدت زمان بيشتري در اختيار تيم ملي اميد باشند، همه شرايط و امکانات براي صعود به المپيک مهيا است.مجيد صالح در ابتدا درباره بازي هاي تيم ملي فوتبال در جام ملت‌هاي آسيا گفت: متاسفانه بازي دوم تيم ملي که مقابل قطر بود را به دليل تفاوت ساعتي ترکيه و اينکه در جريان تمرين تيم ملي اميد بوديم نتوانستم ببينم اما آنچه که از بازي نخست مشخص بود شرايط خوب تيم ملي است. اميدوارم همين روند در بازي سوم هم ادامه داشته باشد و با کسب پيروزي به عنوان سرگروه به مرحله بعد صعود کنيم و از نظرم با سرگروهي مي توانيم تا فينال مسابقات پيش روي کنيم.
وي ادامه داد: کسب قهرماني پس از چندين سال بسيار حائز اهميت است و تيم ملي توانايي دسترسي به آن را دارد. به‌طور کلي فکر مي کنم شرايط تيم ملي در جام ملت‌ها بسيار خوب است. اميدوارم سردار آزمون و عليرضا جهانبخش که به تيم ملي اميد هم اضافه خواهند شد همين شرايط بدني و روحي خوب خود را حفظ کنند و با شناختي که از روحيه اين دو بازيکن دارم آن‌ها براي پيوستن به تيم ملي اميد بسيار مشتاق هستند. بدون شک با توفيقي که به اميد خدا از تيم ملي بزرگسالان با خود به همراه مي آورند در کنار ديگر بازيکنان تيم ملي اميد به ما کمک زيادي خواهند کرد تا مرحله مقدماتي را به خوبي پشت سر بگذاريم و پس از آن براي مراحل بعدي برنامه ريزي مي کنيم.
مربي تيم ملي اميد درباره شرايط اين تيم در اردوي ترکيه بيان کرد: اردوي ترکيه در واقع اردوي تکميلي 3 مرحله اردوي قبلي است و از نظرم طي اين اردو مي توانيم 23 الي 25 بازيکن نهايي که در اسفند ماه بايد به ما کمک کنند را گزينش کنيم و آخرين تيم را جمع بندي کنيم. در واقع بازيکناني که در اين اردو انتخاب مي شوند چکيده بازيکنان اميد هستند. شرايط اردو همانند شرايط اردوي عمان بسيار خوب است و همه چيز براي شروع بازي ها آماده است و تفکر فني بازيکنان که بسيار هم باهوش هستند در اين اردو به هم نزديک مي شود.
وي افزود: البته بازيکناني که به اين اردو دعوت نشده اند، توانايي هاي بالايي دارند اما بايد قبول کنيم که انتخاب بازيکنان بر اساس نظر جمعي کادرفني انجام مي شود. کادرفني با علاقه بسيار زياد کار خود را پيگيري مي کند و در پايان اين اردو و پس از برگزاري بازيهاي دوستانه در اين اردو، حدود هشتاد درصد از ترکيب نهايي تيم ملي اميد مشخص خواهد شد. البته طبق قراري که بين کادرفني وجود دارد ما بازي هاي ليگ را تا اسفند ماه زير نظر مي گيريم و هر هفته چند بازي توسط اعضاي کادرفني پيگيري مي شود تا شايد اگر بازيکني وجود داشته باشد که توانايي بالايي دارد به تيم دعوت شود. البته نکته مهم ديگر حفظ آمادگي بازيکنان کنوني است و در صورتي که شرايط خود را حفظ کنند به جمع نهايي مي پيوندند.
صالح درباره 3 ديدار تدارکاتي که در اين اردو برگزار مي شود و با توجه به نزديکي زماني ديدارها اين‌گونه توضيح داد: مسابقات مقدماتي المپيک از سوم فروردين ماه شروع مي شود و پنجم فرودين دومين ديدار، هشتم فروردين سومين بازي و يازدهم فروردين چهارمين بازي ما انجام خواهد شد. در واقع طي 9 روز بايد چهار مسابقه انجام دهيم بنابر اين نياز به يک شبيه سازي داشتيم و بر همين اساس بازي هاي دوستانه در اين اردو را نزديک به هم برنامه ريزي کرديم تا ببينيم آيا در شش روز مي توانيم يک روز در ميان بازي کنيم يا خير؟ چراکه در مسابقات رسمي هم بايد همينطور بازي کنيم. به همين دليل هفته اول اردوي ترکيه که در حال طي کردن آن هستيم را به تمرينات اختصاص داديم و هفته دوم را براي برگزاري مسابقات دوستانه برنامه ريزي کرديم تا با اين شيوه شبيه سازي خود را اجرا کنيم و براي نحوه ريکاوري در مسابقات نزديک به هم مقدماتي المپيک آمادگي پيدا کنيم.
وي همچنين درباره 45 روزي که از پايان اردوي ترکيه تا شروع مسابقات مقدماتي المپيک بازيکنان در اختيار تيم ملي اميد نيستند و آيا اين موضوع به تيم لطمه مي زند، بيان کرد: به هر حال ما هم به باشگاه ها تعهد داريم و بايد بازيکنان را در شرايط خوب به باشگاه هايشان تحويل بدهيم و خاکپور نسبت به تعامل با باشگاها پافشاري دارد. البته با توجه به رايزني هايي که با فدراسيون و باشگاه ها انجام مي دهيم درخواست مي کنيم که در صورت امکان بازيکنان زودتر از 23 اسفند به تيم ملحق شوند و لازمه اين همکاري نگاه ملي به تيم ملي اميد است.
وي در پايان گفت: لازم است تاکيد کنم که همه مربيان باشگاها به غير از تعدادي از آن‌ها همکاري بسيار خوبي داشتند که جاي تشکر دارد اما خود آن‌ها هم مي دانند که اگر بازيکنان حتي يک هفته زودتر به اردوي تيم ملي اميد ملحق شوند تاثير بسزايي در آمادگي تيم در شروع مسابقات مقدماتي المپيک خواهد داشت. بسيار مهم است که از اين مرحله صعود کنيم و هر تلاشي که مي توانيم بايد تا پيش از شروع مسابقات انجام دهيم که در صورت زودتر ملحق شدن بازيکنان بتوانيم تمرينات خود را با فشار کم و با کار تاکتيکي بالا پيگيري کنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها