کد خبر: ۲۸۷۲۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۲۸ دی ۱۳۹۳
درآمد و هزينه دولت تراز نشد/
در سه ماهه دوم سال جاري ميزان درآمدهاي دولت حدود 9000 ميليارد تومان کمتر از هزينه‌هاي پرداختي آن بود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، آمارهاي منتشره بانک مرکزي از شاخص‌هاي عمده اقتصادي در سه ماهه دوم امسال از وضع مالي دولت نشان مي‌دهد که ميزان درآمد‌هاي دولت در اين مدت به 24 هزار و 779 ميليارد تومان رسيده که در مقابل آن حدود 35 هزار و 497 ميليارد تومان هزينه کرده است.

همچنين در اين مدت ميزان واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي دولت به حدود 22 هزار و 228 ميليارد تومان رسيده و در مقابل نزديک به 11 هزار و 122 ميليارد تومان در مجموع براي طرح‌هاي عمراني اختصاص يافته است. اين در حالي است که بررسي تراز عملياتي و سرمايه‌اي بودجه دولت در نيمه اول امسال نشان مي‌دهد که کسري تراز عملياتي و سرمايه‌اي به حدود منفي 466 ميليارد تومان رسيده است.

بدهي 6 ميليارد دلاري خارجي کشور

بدهي‌هاي خارجي ايران در نيمه اول امسال به بيش از شش ميليارد دلار رسيد. گزارش بانک مرکزي از نمادگرهاي اقتصادي در شش ماهه اول سال جاري در بخش خارجي نشان مي‌دهد تراز تجاري به 15 ميليارد و 715 ميليون دلار رسيده است.

اين در حالي است که ميزان صادرات کالاي ايران براساس فوب 48 هزار و 728 ميليون دلار و در مقابل واردات کالا به 30 ميليارد و 917 ميليون دلار گزارش شده است. براين اساس تراز بازرگاني کشور در نيمه اول امسال به 17 ميليارد و 810 ميليون دلار رسيد.

همچنين با توجه به اين‌که متوسط دلار آمريکا در بازار بين بانکي در نيمه اول امسال حدود دو هزار و 589 تومان بوده کل بدهي‌هاي خارجي در پايان اين دوره به شش ميليارد و 111 ميليون دلار رسيده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها