کد خبر: ۲۸۷۰۷۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۹     ۲۷ دی ۱۳۹۳
امارات اولين تيم صعودکننده عربي به مرحله يک چهارم نهايي جام ملت ها بود که با 2 برد 4 ـ يک قطر و 2 ـ يک برابر بحرين صعود خود را به يک چهارم نهايي قعطي ساخت.
به گزارش "ورزش سه"، در دور دوم جام ملت ها، به جز قطعی شدن صعود امارات، حذف عمان، کویت، قطر، بحرین، فلسطین و یکی از دو تیم عراق یا اردن هم قطعی شد.

حالا عربستان شانس دارد تا به عنوان دومین تیم عرب به یک چهارم نهایی جام ملت ها صعود کنند، اگر عربستان بتواند برابر ازبکستان حتی یک مساوی بگیرد به عنوان تیم دوم به مرحله یک چهارم نهایی می‌ رود تا یکی از بدترین مرحله یک چهارم تاریخ اعراب در جام ملت ها ثبت شود.

با صعود یکی از 2 تیم عراق و اردن، تیم های عربی این شانس را داشته اند که تنها براساس موفقیت در مسابقات روبه‌روی در جام ملت ها نماینده داشته باشند.

مرور تعداد تیم های عربی و غیرعرب تاریخ جام‌ملت‌های آسیا، در مرحله یک چهارم از زمانی که آسیا در جام ملت ها یک چهارم دارد به قرار ذیل است:

4 ـ4 با فینال عربی
درسال 96 امارات، کویت، عراق، عربستان از تیم های عربی و کره جنوبی، ایران، چین و ژاپن از بین تیم های مقابل به مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها رسیدند و فینال را 2 تیم عرب برگزار کردند.

باز هم 50درصد مال عرب ها بود
در سال 2000 کشورهای عربستان، کویت، عراق و قطر از جمع عرب ها به یک چهارم رسیدند که از بین آنها عربستان، ایران، کره جنوبی، ژاپن و چین هم از بین تیم های غیرعرب به یک چهارم رسیدند که بین آنها ژاپن قهرمان جام شد.

افت فوتبال عربی
در سال 2004 از بین تیم های عربی بحرین، اردن و عراق به یک چهارم رسیدند و کره جنوبی، ازبکستان، ژاپن، ایران و چین 5 کشور غیرعرب بودند، عرب ها دیگر بین 3 تیم برتر هم نبودند. بحرین بهترین تیم آنها چهارم شد.

2 تیم عرب و یک فینال
در سال 2007 عراق و عربستان به فینال رسیدند، آنها از یک طرف و استرالیا، ژاپن، ویتنام، کره جنوبی، ازبکستان و ایران از سمت غیرعربی به فینال رسیدند، این آخرین قدرت نمایی تیم های عربی در جام ملت ها بود.

3 تیم و ضعف عربی!
و سرانجام در دوره قبل قطر، اردن و عراق از سمت اعراب در دوره گذشته و ازبکستان، ژاپن، استرالیا و بالاخره کره جنوبی از سمت غیرعرب ها به یک چهارم رسیدند، این بار حتی یک تیم عرب هم به مرحله نیمه نهایی نرسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها