کد خبر: ۲۸۷۰۱۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۸     ۲۷ دی ۱۳۹۳
اصغر شرفي مربي سابق تيم‌ملي فوتبال شيرازي انضباط تيمي ايراني ها را در بالاترين سطح خود مي‌ بيند و آن را مديون ديسيپلين آقاي کي‌روش مي‌ داند.
به گزارش "ورزش سه"، شرفی در مورد بازی های تیم‌ملی در رقابت جام‌ملت‌های آسیا گفت: ما تا اینجا دو دیدار را بردیم، پس منطقی نیست که بخواهیم از این تیم ایراد بگیریم آن هم در مقطع کنونی که احتیاج به حمایت دارد. با توجه به اختلاف فوتبال ما با تیم های عربی و نوع بازی های ایران می‌ توانستیم هر دو بازی را تا اینجا با اختلاف 5 گل ببریم. بچه های ما هنوز به آن میزان از خودباوری نرسیدند که قبول کنند توانایی به ثمر رسیدن 5 گل را دارند. کمااینکه دیدیم چند موقعیت را بازیکنان ما از دست دادند. دقیقا عصبانیت دقایق آخر آقای کی‌روش نیز به همین دلیل بود. به هر حال بازی یک ـ صفر باعث می‌ شود حریف تا دقایق آخر امید داشته باشد. قطری ها دقیقا از وسط زمین به ما حمله می‌ کردند و کاری به جناح های چپ و راست ما نداشتند. این باعث می‌ شد ما به راحتی بتوانیم دست به ضدحمله های خطرناک بزنیم.

او در ادامه درباره کی‌روش و سبک بازی ایران گفت: دیسیپلین آقای کی‌روش به تیم شخصیت داده و با همین سبک کاری تیم ما دارد نتیجه می‌ گیرد. شما ببینید زمانی که ما حمله می‌ کردیم حداقل 7 بازیکن قطر پشت توپ بودند اما زمانی که قطری ها حمله می‌ کردند، حداقل 7 بازیکن ما جلوی توپ بودند. این اهمیت انضباط تیمی را نشان می‌ دهد که آقای کی‌روش به خوبی آن را جا انداخته است.

شرفی ادامه می‌ دهد: در این شرایط خیلی مهم است که ما در ضدحمله ها مهربان نباشیم و از تک تک موقعیت هایمان استفاده کنیم چون مثلا در مقابل امارات اگر ما بخواهیم اینقدر مهربان باشیم برای ما مشکل ساز می‌شود. راجع به بازیکنان تیم نیز هیچ کدام را از دیگری جدا نمی‌ کنم چون در حال حاضر همکاری تیم ما بسیار بالاست و لازم نمی‌ دانم از بازیکن خاصی نام ببرم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها