کد خبر: ۲۸۶۸۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۹     ۲۷ دی ۱۳۹۳
وزير صنعت، معدن و تجارت در جديدترين جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو از دستورات رييس‌جمهوري به خودروسازان و قطعه‌سازان داخلي خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، جديدترين جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو پنج‌شنبه هفته گذشته به رياست وزير صنعت، معدن و تجارت و با حضور رييس کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
در اين جلسه محمدرضا نعمت‌زاده با اشاره به ارائه گزارشي از وضعيت صنعت خودرو از سوي وي به رييس‌جمهوري در هفته گذشته، اظهارکرد که رييس جمهوري بر رقابت پذير شدن صنعت خودرو، در اولويت قرار گرفتن صادرات،انتقال دانش فني و افزايش سطح کيفي و ايمني خودروهاي داخلي تاکيد کرده است.
براين اساس رييس‌جمهوري از خودروسازان و قطعه سازان داخلي خواسته با افزايش ارتباط با دانشگاه‌ها و مشارکت با شرکت‌هاي خارجي زمينه را براي افزايش صادرات قطعه و خودرو از کشور فراهم کنند.

همچنين در جديدترين جلسه شوراي سياست‌گذاري خودرو، وزير صنعت، معدن و تجارت از خودروسازان خواست اقداماتشان براي انتقال سرمايه اين شرکت‌ها از بخش‌هاي ديگر به بخش توليد خودرو را تسريع کنند.
در ادامه محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرد که در تدوين استانداردهاي مربوط به صنعت خودرو، زمان‌بندي‌ها بايد با توجه به شرايط اين صنعت صورت گيرد تا از تمديد چند باره موعد اجراي اين استانداردها خودداري شود.
همچنين در اين جلسه عنوان شد که دو خودروساز بزرگ کشور به جاي صرف هزينه‌هاي کلان و جداگانه براي طراحي و توليد موتور و گيربکس، نسبت به سرمايه‌گذاري مشترک براي توليد اين محصولات در تيراژ بالا و اقتصادي اقدام کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها