کد خبر: ۲۸۶۸۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۲۷ دی ۱۳۹۳
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نوشت:وزیر خارجه این کشور طی هفته‌های آینده بار دیگر با همتای ایرانی خود دیدار می‌کند.ظریف و کری روز جمعه در شهر پاریس پایتخت فرانسه دیدار کرده و مدت یکساعت در رابطه پرونده هسته ای گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، خبرگزاری رویترز روز جمعه پس از دیدار «محمد جواد ظریف» و «جان کری» وزیران خارجه ایران و آمریکا، نوشت دو دیپلمات ارشد قرار است بار دیگر برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای، دیدار کنند.

رویترز این خبر را به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا نقل کرده و نوشته است که این دیدار طی هفته‌های پیش رو صورت می‌گیرد. هنوز جزئیات بیشتری در رابطه با این دیدار منتشر نشده است.

مذاکرات جدی وزیرامورخارجه کشورمان در پاریس ...
آقای ظریف که برای دیداربا همتای فرانسوی اش به پاریس رفته بود به درخواست وزیر امور خارجه امریکا باردیگر با وی دیدار کرد. این چهارمین دیدار ظریف و کری در دو  سه روز اخیر بود. وزیرامورخارجه کشورمان پس از 50 دقیقه گفتگو با وزیر امورخارجه آمریکا این دیدار را در ادامه مذاکرات هسته ای ژنو دانست و گفت: در این نشست ها درباره موانع رسیدن به تفاهم بحث کردیم. اقای ظریف سپس به دیدار لوران فابیوس، وزیر امورخارجه فرانسه رفت و ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت فرانسه و بازماندگان قربانیان حمله تروریستی اخیر در پاریس، بر ضرورت خودداری از سوء استفاده از  اصل آزادی بیان و توهین به مقدسات مذهبی دیگران تاکید کرد. موضوع هسته ای و ابعاد مختلف مذاکره با گروه 1+5  از دیگر مباحثی بود که قسمت مهمی از زمان دیدار را به خود اختصاص داد.
دیدار ظریف و فابیوس

نشست خبری اوباما و کامرون
«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هم روز جمعه در نشست خبری مشترک با «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس که در واشنگتن برگزار شد، گفت شانس حصول توافق هسته‌ای نهایی با ایران، کمتر از 50درصد است.

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه نیز دیروز طی نطق سالیانه خود گفت پاریس «قطعا» می‌خواهد با ایران به توافق برسد، اما حاضر نیست هر بهایی را برای آن بپردازد.

در همین راستا «رومین نادال» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز جمعه پس از دیدار ظریف و فابیوس گفت: «این دیدار فرصتی بود تا بر اراده فرانسه برای رسیدن به توافقی که ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین کند، تأکید کنیم.»

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) این هفته در حالی در ژنو آغاز می‌شود که با نزدیک شدن به ضرب‌الاجلی که برای رسیدن به چارچوب توافق تعیین شده، گفت‌وگوها بار دیگر اهمیت دوچندانی یافته است.

در حالی که طرفین قرار بود تا سوم آذر امسال بر سر راهکار جامع به توافق برسند، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا گفت‌وگوها برای بار دوم تمدید شود. بر اساس برنامه جدید، دو طرف برای رسیدن به چارچوب توافق تا روز 10 اسفند و برای حصول توافق نهایی تا 9 تیر ماه زمان دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها