کد خبر: ۲۸۵۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۸ آذر ۱۳۹۰
نسخه چاپيارسال به دوستان یکی از رهبران اخوان‌المسلمون مصر در گفت‌وگو با فارس:
یکی از رهبران اخوان المسلمون مصر تاکید کرد که قدرت یافتن جریان اسلام‌گرا در مصر همخوانی و سازگاری فرهنگ اسلامی با ارزش‌های دمکراتیک را به اثبات می‌رساند.
به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري فارس : عصام العریان در قاهره تاکید کرد که قدرت یافتن و نفوذ بیش از پیش جریان اسلام‌گرا در مصر همخوانی و سازگاری فرهنگ اسلامی با ارزش‌های دمکراتیک را ثابت می‌کند.

العریان در ادامه از کشورهای بزرگ جهان که از دیکتاتوری مبارک حمایت می‌کردند، خواست نتایج انتخابات دمکراتیک در مصر را بپذیرند.
 
این رهبر جماعت اخوان المسلمون مصر تاکید کرد که استقبال مردم مصر از انتخابات پارلمانی این کشور پیامی برای کشورهای غربی است که از دیکتاتورهای جهان حمایت می‌کند و به آنها تاکید می‌‌کند که آنها سخت در اشتباه هستند.
 
العریان افزود: به قدرت رسیدن جریان اسلام‌گرا در مصر و تونس بیانگر این امر است که فرهنگ اسلامی با ارزش‌های دموکراتیک همخوانی و سازگاری دارد و این بهترین الگو برای کشورهای اسلامی است.

اولین روز از نخستین مرحله انتخابات پارلمانی (مجلس الشعب)، روز دوشنبه با استقبال بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ مردم مصر و با مشارکت انقلابیون التحریر برگزار شد.

انتخابات روز دوشنبه مصر در 9 استان این کشور یعنی قاهرة، اسکندریة، اسیوط البحر الاحمر، الاقصر، الفیوم، دمیاط، پورت سعید و کفر الشیخ برگزار شد و درحالی که ساعت برگزاری انتخابات از ساعت 8 بامداد تا 19 اعلام شده بود، به علت استقبال گسترده مردم تا ساعت 21 تمدید شد.

رای‌دهندگان مصری از ساعت‌ها پیش از باز شدن حوزه‌های شعب اخذ رای با بستن صف‌های طولانی اسقبال بی‌نظیر و بی‌سابقه خود از این انتخابات را به منصه ظهور رساندند، این درحالی است که صف‌های طویل رای دهندگان مصری که در برخی شعب به کیلومترها می‌رسید، لحظه‌ای خلوت نشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها