کد خبر: ۲۸۵۰۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۲۰ دی ۱۳۹۳
پلیس مبارزه با تروریسم استرالیا در پی تحقیقات طولانی درباره افراد حامی گروه‌های تروریستی تکفیری فعال در سوریه و عراق 2 تن را بازداشت کرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از پرس تی وی، مقامات استرالیا روز جمعه (19 دی)  اعلام کردند این افراد در چارچوب یک تحقیق بلند مدت در سیدنی دستگیر شدند و تهدید تروریستی خاصی مطرح نبوده است.

نیروهای امنیتی روز جمعه در جریان عملیات جستجو از چهار خانه در جنوب غرب سیدنی یک فرد 33 ساله را دستگیر کردند و یک مرد 21 ساله نیز در عملیاتی جداگانه بازداشت شد.

این 2 تن متهم به نگهداری سلاح گرم و مهمات ثبت‌ نشده و غیر مجاز هستند.

پلیس در عین حال اعلام کرد این عملیات با پرونده گروگان‌گیری کافه سیدنی ارتباطی نداشته است. در این حمله که ماه دسامبر رخ داد یک مهاجم مسلح افراط‌گرا به نام هارون مونس و 2 تن دیگر کشته شدند.

آدام هدی، وکیل این 2 مظنون تاکید کرد موکلان وی به جرائم تروریستی متهم نیستند.

وی گفت: «هیچ نشانه‌ای دال بر ارتباط آنان با تروریسم وجود ندارد. مشخصه بارز نظام قضایی ما اصل برائت است؛ پس آنها را بیگناه فرض کنید.»

این افراد هفته آینده در دادگاه سیدنی محاکمه خواهند شد.

به گفته مقامات استرالیا بیش از 70 تن از اتباع این کشور به گروه‌های تروریستی نظیر داعش که با دولت عراق و سوریه در ستیز هستند، پیوسته‌اند. گفته می‌شود دست‌کم 20 تن از این افراد در جریان خشونت‌ها در هر دو کشور کشته شده‌اند.

دولت استرالیا اخیرا قانونی تصویب کرده است که بر اساس آن سفر به کانون ناآرامی در سوریه و عراق ممنوع بوده و ممکن است متهمان تا ده سال به حبس در زندان محکوم شوند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها