کد خبر: ۲۸۴۹۲۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۲۰ دی ۱۳۹۳
معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: حتی یک سانتی متر عبور از خط ایست، برابر است با ثبت تخلف توسط دوربین هایی که به این منظور در تقاطع‌ها نصب شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، سید جعفر تشکری هاشمی پس دو هفته از اجرای طرح «خط سفید» در مناطق 6 در محدوده مرکزی و 8 در شرق تهران، جزییات بیشتری از این طرح را اعلام کرد.

وی از «خط سفید» به عنوان زبان هدایت عبور و مرور در شهر نام برد و گفت: در این طرح تلاش کرده­ ایم تا رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی، راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده را به عنوان سه گروه مخاطب اصلی ترافیک مورد توجه قرار دهیم.

تشکری با اعلام این که در طرح مذکور، خطوط سفید منقوش بر معابر شهری با توجه به نقشی که در ایجاد نظم و انضباط و برقراری آرامش و ایمنی در شهر دارند، مورد توجه قرار گرفته­ اند، تأکید کرد: خط­کشی‌ها برای نشان دادن مسیر حرکت، تفکیک خطوط عبوری و محدوده گذرگاه عابر پیاده مورد استفاده قرار می­ گیرند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در طرح «خط سفید»، الگوی خط­کشی تقاطع­ ها تغییر کرده و به جای خط­ کشی نردبانی کانال عابر پیاده مورد استفاده قرار گرفته، اظهار کرد: به این منظور دو خط موازی در عرض خیابان، مسیر تردد عابران را مشخص می کند و خط ایست توقف خودروها با فاصله دو و نیم متر از گذرگاه کشیده شده و با نواری مسی رنگ متمایز شده تا عابران با آرامش و ایمنی بیشتری از گذرگاه عابر پیاده عبور کنند.

تشکری هاشمی با بیان این که حتی یک سانتی متر عبور از خط ایست، برابر است با ثبت تخلف توسط دوربین­ هایی که به این منظور در تقاطع‌ها نصب شده‌اند، گفت: یکی از مهم­ترین تغییرات خط­ کشی معابر در این طرح، افزایش خط­ کشی­ های ممتد یا پیوسته و جایگزین شدن آن­ها به جای خطوط منقطع یا بریده است.

وی با تأکید بر این که رانندگان در صورت تغییر مسیر ناگهانی توسط دوربین­های ثبت تخلف جریمه می­ شوند، گفت: اگر رانندگان در خط عبوری خود حرکت کنند و به مسیر سایر خودروها احترام بگذارند، هم خودشان و هم سایر رانندگان با آرامش و سرعت بیشتری به مقصد می­ رسند. 

معاون شهردار تهران با اشاره به این که در طرح «خط سفید» جان­پناه­های بیشتری در خیابان­ها برای ایمنی عابران پیاده نصب شده که رانندگان هنگام عبور از کنار آن­ها باید بیشتر احتیاط کنند، گفت: بیش از 50 درصد تلفات ترافیکی تهران را عابران پیاده تشکیل می‌دهند و توجه به ایمنی این گروه از شهروندان هنگام عبور و مرور در سطح شهر چه از جانب خودشان و چه از جانب رانندگان و راکبان موتورسیکلت ضروری است.

تشکری هاشمی با بیان این که در این طرح، معابر شهری بیشتر از گذشته به دوربین­­­های نظارت تصویری، ثبت تخلف سرعت و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و نیز سیستم­های هوشمند زمان­بندی تقاطع ­ها تجهیز شده­ اند، گفت: رانندگان برای سوار و پیاده کردن مسافر، باید حداقل 15 متر بعد از تقاطع اقدام کنند، چون در این مورد سخت­گیری بیشتری به عمل خواهد آمد.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که طرح «خط سفید»، صرفاً در خط­کشی سفید طولی و عرضی معابر خلاصه نمی­ شود، گفت: در این طرح احترام به قوانین و مقررات و رعایت حقوق دیگران باید مورد توجه قرار گیرد و به منظور اجرای دقیق قانون، علاوه بر این که مأموران خدوم پلیس راهور، حضور پر رنگ­تری در سطح معابر خواهند داشت، دوربین­­ های نظارت تصویری نیز با حساسیت و دقت بیشتری معابر شهری و جریان ترافیک را زیر نظر خواهند گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها