کد خبر: ۲۸۴۸۹
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با توجه به مهلت دوهفته‌ای مجلس به دولت برای اخراج سفیر انگلیس ‌‌از ایران، سفیر انگلیس فقط دو هفته برای مناظره در خصوص باغ قلهک فرصت دارد.

به گزارش ندای انقلاب، سردار سیدمحمد باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چندی پیش در خصوص مالکیت ایران بر باغ قلهک، سفیر انگلستان را به مناظره دعوت کرد اما این پیشنهاد با سکوت سفیر انگلیس مواجه شد؛ با توجه به مصوبه مجلس در روز گذشته مبنی بر مهلت دوهفته‌ای به دولت برای اخراج سفیر انگلیس ‌‌از ایران، سردار باقرزاده در گفت‌وگو با اظهار داشت: سفیر انگلیس برای مناظره در خصوص باغ قلهک فقط دو هفته فرصت دارد.

شورایاری منطقه ۳ تهران و اهالی این منطقه برای شکایت از انگلیس در خصوص استعمار باغ قلهک، اعلام آمادگی کردند که سردار باقرزاده نیز آمادگی خود را جهت کمک به شورایاری و مردم این منطقه اعلام کرد.

باغ قلهک با وسعت ۲۰۰ هزار متر مربع در یکی از بهترین نقاط شمال تهران در زمان ناصرالدین شاه قاجار به صورت عقد موقت سکنی در اختیار دولت وقت انگلستان قرار گرفت که با فوت طرفین قرارداد این عقد باطل شد؛ اما انگلستان طی دسیسه‌ای مرموزانه در زمان رضاشاه اقدام به تهیه سندی کرد که صحت آن طی بررسی‌های حقوقی مورد خدشه قرار گرفته است.

سردار باقرزاده در ادامه پیگیری‌های پرونده یاغ قلهک و قطع درختان این باغ، هفته گذشته اعلام کرد: براساس تبصره یک ماده ۶ قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب سال ۵۹ کشور هر کسی عامداً فضای سبزی را تخریب کند آن ملک به تصرف شهرداری درمی‌آید تا برای محرومان تبدیل به پارک عمومی شود.
وی با بیان اینکه حداقل درخت‌های قطع شده برابر قانون ۳۱ اصله درخت است، افزود: با توجه به اینکه تعداد درختان قطع شده توسط انگلیس بالغ بر ۳۴۰ اصله درخت است، فرد متخلف علاوه بر شش ماه تا ۳ سال حبس تعزیری از وی الغای مالکیت می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها