کد خبر: ۲۸۴۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
معاونت اجتماعی پلیس فتا از دستگیری یکی از کاربران اینترنت که اقدام به انتشار مطالب توهین‌امیز علیه مقامات کشور کرده بود و طی مراحلی کلاهبرداری اینترنتی را در دستور کار خود قرار داده بود خبر داد.
سرهنگ سید محسن میربهرسی در گفت‌وگو با فارس گفت: بر اساس اطلاعات واصله از سوی سرگرد شاکری رئیس پلیس فتا استان کردستان گزارشی مبنی بر اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی شخص یا اشخاصی اقدام به انتشار مطالب توهین آمیز نسبت به مقامات کشوری و تبلیغ به نفع یکی از گروهک‌های معاند با اسلام کرده‌اند به پلیس فتا رسید تا تحقیقات در این بخش آغاز شود.

وی ادامه داد: تلاش در جهت هک و وارد شدن به حریم خصوصی افراد و همچنین درج مطلبی با عنوان برنده جایزه بیست هزار دلاری شوید از جمله اقدامات مجرمانه این فرد یا افراد بود تا پلیس با جدیت بیشتری وارد عمل شود.

 میربهرسی اظهار داشت: بر اساس این اطلاعات ﻣﺄمورین تحقیقات خود را آغاز کرده و با انجام تحقیقات فنی و کارشناسی و کاوش‌های فراوان در فضای مجازی و ایجاد ارتباط با هویت غیر واقعی در جهت شناسایی فرد یا افراد خاطی، نهایتاً هویت متهم را شناسایی و طی عملیاتی وی را دستگیر کردند.

وی افزود: با افزایش میزان استفاده و کاربرد رایانه‌ها و ابزارهای رایانه‌ای در زندگی شخصی و امور سازمانی، ظهور و بروز جرایم آسیب‌های مرتبط با آنها نیز کاملاً اجتناب ناپذیر است و به تبع این جرایم قوانین و مجازاتی نیز در پی دارد.

معاونت اجتماعی پلیس فتا گفت: دسترسی غیر مجاز به داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای، جاسوسی رایانه‌ای، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه، هتک حیثیت و نشر اکاذیب شامل تغییر یا تحریف و انتشار صوت یا تصویر دیگری بدون رضایت او و انتشار مطالب دروغ به قصد تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی، اهانت به دین اسلام و مقدسات آن، تبلیغ به نفع حزب یا فرقه منحرف و مواردی مشابه جرم تلقی شده و قانونگذار برای مرتکبین جرایم رایانه‌ای مجازات‌های حبس و جریمه نقدی تعیین کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها