کد خبر: ۲۸۴۳۷۹
زمان انتشار: ۱۸:۵۰     ۱۷ دی ۱۳۹۳
اسماعيل اردلان مربي دروازه‌بان هاي پديده تاکنون با حضور در تيم هاي مختلف شاگردان نامداري را تحويل فوتبال ايران داده است.
به گزارش "ورزش سه"، اردلان درباره رقابت سه دروازه‌بان تیم‌ملی نظرات جالبی دارد. اگرچه از رویه موجود در تیم‌ملی انتقاد می‌ کند.

گلرهای ما فراز و نشیب دارند

یکی از چیزهایی که به نظر من اشکال کار مربی گلرهای تیم‌ملی و آقای کی‌روش است، تعدد گلرهایی است که دعوت شدند، خط خوردند و دیگر دعوت نمی‌ شوند. این روند مثبتی نیست، همه این دروازه‌بان ها قبل از آمدن آقای کی‌روش هم بودند و اتفاق خاصی نیفتاد. هر سه دروازه‌بان حاضر در اردو از بهترین های ما هستند اما آنطور که در لیگ می‌بینیم دروازه‌بان های ما واقعا فراز و نشیب دارند. خوب باید بررسی شود که چه اتفاقی افتاده است.

بهترین دروازه‌بان ها را داریم

ما بهترین دروازه‌بان ها را داریم، اما بها داده نمی‌شود. کارشناسان، خبرگزاری ها و رسانه ها باید از آقای گاسپار بپرسند که در این 4 سال چه اتفاقاتی افتاده است. خود علیرضا حقیقی که الان دروازه‌بان اول تیم‌ملی است شش سال پیش شاگرد خود من بود. همان موقع کشف شده بود که بعد اردوهای رده های سنی مختلف تیم‌ملی دعوت می‌ شد و گلر اول پرسپولیس شده بود. به هر حال همه کارشناسان انتظار اضافه شدن بار فنی به دروازه‌بان ها دارند. آیا این اتفاق افتاد؟

گردان و صادقی کجا هستند؟

در این برهه اصلا قصد انتقاد یا سوال ندارم، اما واقعا هیچ نظری روی هیچ دروازه‌بانی نیست، چند سال مهدی رحمتی بعد رحمان احمدی و الان حقیقی. سرمایه دروازه‌بانی ما الان دقیقا همانی هست که بوده، چیزی اضافه نشده است. البته این صحبت فقط به مربیان تیم‌ملی مربوط نمی‌ شود، مربوط به ساختار فوتبال ماست، چرا کسی پیگیری نمی‌کند چرا حامد لک این روزها افول کرده، الان باقر صادقی کجاست؟ چرا گردان دیگر بازی نمی‌ کند؟

مربیان گلر را درجه بندی کنید

تا به حال بارها در کمیته آموزش گفته ام مربی دروازه‌بان ها را درجه بندی کنید که به طور موثر و منطقی بین تیم های لیگ های مختلف تقسیم بندی شوند اما این اتفاق افتاده مخصوصا در تیم های پایه که وضع خیلی خراب تر از این حرف هاست. بین سن 16 تا 20 سالگی دقیقا وقت یادگیری تکنیک های پایه ای یک دروازه‌بان است اما این اتفاق به درستی نمی‌ افتد و زمانی که آن دروازه‌بان بزرگ می‌ شود و به تیم های بزرگ راه پیدا می‌ کند تازه می‌ خواهیم به او توپ پخش کردن با پا یاد بدهیم.

خانه گلرها را بسازیم

طرح خانه دروازه‌بان ها را سال هاست به فدراسیون فوتبال، هم باشگاه پرسپولیس و هم استقلال دادم، با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در آن طرح، همه خوشحال می‌ شوند و استقبال می‌ کنند اما عملا کسی پیگیری نمی‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها