کد خبر: ۲۸۴۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
یک رهبر برجسته شیعی سوریه در گفت‌وگو با فارس:
نبیل حلباوی گفت که سوریه با خروج از بحران به عنوان الگویی جهت همزیستی مسالمت آمیز اقوام و طوایف مختلف و همچنین الگوی تحقق اصلاحات حقیقی به روش مسالمت‌آمیز به جهانیان معرفی خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از فارس : شیخ«نبیل حلباوی» روحانی برجسته شیعه‌ سوریه و تولیت آستان مبارک حضرت رقیه(س) در گفت‌وگو اظهار داشت : در پاسخ به این سؤال که چرا سوریه برای دگرگونی انتخاب شد، اظهارداشت: کشور سوریه از دیرباز روابط خوبی با مقاومت اسلامی و حامیان آن از جمله جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و مقاومت اسلامی فلسطین داشته و همین مساله سیب شده که این کشور مورد خشم و غضب غرب قرار بگیرد.

ایستادگی سوریه در مقابل توطئه های خارجی باعث خشم دشمن شده است

وی افزود: ایستادگی سوریه در کنار ملت فلسطین و رویارویی با توطئه‌های استکباری و استعماری صهیونیست‌ها و حامیان آن سبب شد که این کشور به خاری در چشم دشمنان تبدیل شود.

این رهبر شیعی سوریه تصریح کرد: غرب و رژیم صهیونیستی بیم آن را دارند که سوریه به عنوان یک الگوی مبارزه با استعمار و استکبار در میان کشورهای عربی و اسلامی مطرح شود، از همین رو می‌کوشند تا از طریق توطئه و یا به راه انداختن جنگ، این الگو را از پای در آوردند.

هدف دشمن از بین بردن رابطه استراتژیک سوریه با مقاومت است

حلباوی خاطرنشان کرد: هدف دشن سوریه در حقیقت از بین بردن همان رابطه استراتژیکی است که میان سوریه و نیروهای مقاومت قرار دارد.

این رهبر شیعیان سوریه افزود: پس از آنکه خیزش عربی در کشورهای مصر، تونس، لیبی، یمن و بحرین آغاز شد، دشمنان سوریه تلاش کردند تا مشابه چنین جنبش‌هایی را البته به شکل منحرف شده آن در سوریه نیز پیاده کنند. دشمنان سوریه کوشیدند تا به سوء استفاده از مطالبات مردمی از جمله از لزوم تحقق اصلاحات عدالت و مبارزه با فساد، اهداف شوم خود را در این کشور محقق سازند.

صهیونیستها با صرف مبالغ سنگین و اعطای اسلحه کوشیدند سوریه را به گرداب جنگ داخلی بکشانند

وی گفت: صهیونیست‌ها و حامیان آن با به راه اندازی یک جنگ تبلیغاتی بزرگ و منحرف کردن اذهان عمومی، فتنه داخلی در کشور به راه بیاندازند و در همین راستا با صرف مبالغ سنگین و اعطای اسلحه به شورشیان و اراذل و اوباش، کوشیدند تا سوریه را وارد گرداب جنگ داخل کنند.

حلباوی افزود: از جمله روش‌هایی که دشمنان سوریه در راستای تحقق اهداف خود در پیش گرفتند، لزوم استفاده از خشونت و عدم پذیرش گفت و گو به آشوب کشاندن کشور بود.

این رهبر شیعی سوریه تصریح کرد: سوریه همواره در طول تاریخ به عنوان کشوری که گروه‌ها، طوایف، ادیان، مذاهب و گرایشات مختلف و متنوعی را در خود جای داده معروف بوده و دشمنان نیز تلاش می‌کنند با ایجاد فتنه میان این گروه‌ها، اهداف استکباری خود را در این کشور محقق کنند. 

شکی نیست که سوریه با خروج از بحران الگوی همزیستی طوایف مختلف خواهد شد

این روحانی برجسته سوری در ادامه تصریح کرد: شکی نیست که سوریه به حول و قوه الهی از این بحران خارج شده و به عنوان الگویی جهت همزیستی مسالمت آمیز اقوام و طوایف مختلف و نیز الگویی جهت تحقق اصلاحات حقیقی به روش مسالمت آمیز خود را به جهانیان معرفی خواهد کرد.

شیخ نبیل جلباوی در پایان گفت: این مساله خواست تمامی میهن پرستان و دوستداران سوریه است و مطمئن باشید که چنین امری به زودی و بدون هر گونه دخالت خارجی محقق خواهد شد؛ زیرا که ملت سوریه هرگز اجازه دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی این کشور را نخواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها