کد خبر: ۲۸۴۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
گزارشی از حاشیه میتینگ حامیان سعد حریری/
بیروت - به دنبال دعوت سراسری 'سعد حریری' رییس حزب 'المستقبل' برای حضور طرفدارانش در خیابانهای طرابلس در شمال لبنان به بهانه سالگرد استقلال این كشور، تنهاچهار هزارنفرازحامیان وی در این مراسم شركت كردند؛همایشی كه پرچم اپوزیسیون سوری وعربستان بیشتر از پرچم لبنان به چشم آمد.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از ايرنااین مراسم كه عصر روز یكشنبه برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود كه برخی از آنها به شرح ذیل می باشد:

** تعداد شركت كنندگان در گردهمایی طرفداران جریان المستقبل در شهر شمالی طرابلس به 4000 نفر نمی رسید و این موضوع باعث شد تا این مراسم حدود ساعت چهار بعد از ظهر آغاز شود. (طبق برنامه قرار بود كه مراسم فوق راس ساعت 2:30 بعد از ظهر آغاز شود.)

به گفته مسئولین سالن 'رشید كرامی' طرابلس، در این مجموعه بیش از 4000 صندلی وجود ندارد و خبر شبكه المستقبل در خصوص گنجایش 40000 نفری این سالن عاری از حقیقت است .

** بر اساس گزارش های رسیده، حضور مسیحیان نیز در این برنامه بسیار كم رنگ و در مسیر 'زغرتا' به طرابلس هم تردد خودروها كم بود.

همچنین شركت كنندگان در این جلسه، بیشتر از اهالی 'عكار' شهری در شمال لبنان بودند و اتوبوس هایی نیز به منظور جمع آوری روستاییان از مناطق مختلف لبنان، با اعطای كمك مالی، در صدد جمع آوری اشخاصی برای حضور در این مراسم بودند.

** از نكات جالب توجه دیگر در این مراسم كه بر ملی بودن آن تاكید فراوان شد، تعداد زیاد پرچم های اپوزیسیون سوری بود كه به جای رنگ قرمز پرچم سوریه از رنگ سبز در آن استفاده شده بود. نكته جالب توجه دیگر اینكه، تعداد این پرچم ها از تعداد پرچم های لبنانی در جلسه فوق بیشتر بود و همچنین در دست برخی از شركت كنندگان این جلسه نیز پرچم عربستان سعودی دیده می شد.

** جریان المستقبل لبنان با چند روز تاخیر در حالی روز استقلال ملی لبنان را جشن گرفت كه تصور می شود برگزاری این جشن بیشتر به آنچه كه استقلال دوم لبنان از كشور سوریه نامیده شود، شبیه به استقلال لبنان از كشور فرانسه است.

** حضور گروه هایی كه در این مراسم شركت داشتند، مانند حضور در یك مهمانی بدون میزبان بود. 'سعد حریری' رییس جریان المستقبل لبنان مدت زمانی است خارج از لبنان و در كشورهای عربستان و فرانسه زندگی می كند و همانگونه كه پیش بینی می شد در این مراسم حضور نیافت.

** ارتش لبنان برای جلوگیری از عملیات خرابكارانه برخی از نیروهای جریان المستقبل در شهر طرابلس بر ضد مردم نیز دست به یك سری اقدام های امنیتی زد. بدین منظور با ایجاد یك حلقه امنیتی در مركز حزب ملی- اجتماعی سوری واقع در منطقه الجمیزات و همچنین محل سكونت 'عمر كرامی'، نخست وزیر سابق لبنان و برخی از موسسه هایی كه زیر نظر

'نجیب میقاتی' نخست وزیر فعلی لبنان فعالیت می كنند نیز شكل گرفته بود.

** لازم به ذكر است كه در منطقه 'الزاهریه' طرابلس برخی از نیروهای طرفدار جریان المستقبل با بلندگوهایی كه در اختیار داشتند، قصد اقدام به آشوب و بر هم زدن نظم عمومی را داشتند و به برخی از رهبران و نمادهای مذهبی جریان 8 مارس اقدام به فحاشی كردند.

** در حالی كه سخنرانان مراسم بیشترین هجمه را در سخنان خود علیه حزب الله ابراز داشتند، خواستار كشوری بدون سلاح شدند و طرفداران حاضر در محل در تایید این سخنان شروع به تیراندازی هوایی كردند.

** مجری برنامه در جریان مراسم هر چه تلاش كرد كه با تعریف و تمجید از سعد حریری و با اعلام مكرر نام وی، جای خالی او را پر كند، اما خلاء نبود میزبان كاملا نمود داشت .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها