کد خبر: ۲۸۳۹۱
زمان انتشار: ۲۱:۰۶     ۰۶ آذر ۱۳۹۰
براي مقابله با تهديدات احتمالي انجام شد؛
روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي چاپ لندن فاش کرد که مسکو احتمالاً براي مقابله با تهديدات خارجي از سوي سوريه، سامانه موشکي اس 300 را در اختيار دمشق قرار داده است.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از پايگاه خبري مشرق   ارزيابي هاي کارشناسان مسائل نظامي نشان مي دهد که به احتمال فراوان، دمشق سامانه پيشرفته دفاع ضد موشکي روسي موسوم به "اس 300" را دريافت، نصب و راه اندازي کرده است.

 
اين کارشناسان احتمال مي دهند که تعدادي از کارشناسان روس در بهره برداري از اين سامانه نظارت دارند و طرف سوري را براي پرتاب اين موشک آموزش مي دهند.
 
بر اساس اطلاعات موجود، اين فعاليت ها در حال حاضر به پايان رسيده و موشک هاي ضد موشک اس 300، آماده هدف قرار دادن اهداف مورد نظر نظامي است که از سوي رژيم صهيونيستي يا پايگاه آمريکايي اينجرليک ترکيه شليک شود.
 
القدس العربي اس 300 را يکي از توانمندترين سامانه هاي موشکي در زمينه دفاع هوايي معرفي مي کند و مي نويسد که اين سامانه علاوه بر قدرت رصد و انهدام موشک هاي بالستيک، به رادارهايي قوي مجهز است که 100 هدف را همزمان شناسايي کرده و در يک لحظه با 12 هدف وارد درگيري مي شود. اين سامانه براي راه اندازي و آماده شدن براي شليک موشک، تنها به پنج دقيقه زمان نياز دارد و موشک هاي آنها نيز تا پايان زمان استفاده، نياز به هيچ شرايط خاصي براي نگهداري ندارد.

با وجود افزايش روند تهديدات خارجي که از سوي ترکيه، فرانسه، آمريکا، انگليس، رژيم صهيونيستي و برخي همپيمانان منطقه اي اين کشورها عليه سوريه مطرح مي شود، دمشق نيز تحرکات نظامي گسترده اي را براي مقابله با اين تهديدات تدارک ديده است.

غرب بعد از اينکه به اين نتيجه رسيده که نمي تواند از طريق مردم سوريه حاکميت اين کشور را مورد آسيب قرار دهد و سوري ها نسبت به طرح هاي خارجي در کشور کاملاً آگاه هستند، گزينه حمله نظامي را پيش روي خود قرار داده و مي خواهد بدين ترتيب، بخت خود را براي ضربه زدن به محور مقاومت در منطقه آزمايش کند.

اين در حالي است که اطلاعات درز کرده از سفارت سوريه در مسکو نيز نشان مي دهد که روسيه پرونده سوريه را خط قرمز خود مي داند و معتقد است که منافع روسيه در تعامل با سوريه و ائتلاف با بشار اسد در پي هدف قرار گرفتن دمشق ضربه خواهد خورد.

روسيه همچنين ناوهاي جنگي خود را نيز که پيشتر به سواحل سوريه اعزام کرده بود، در آب هاي منطقه اي اين کشور مستقر کرده است. اين کشتي ها در مقابل پايگاه هاي نظامي روس ها در شهر "طرطوس" لنگر انداخته و بدون ورود به اين بندر، در آن مستقر شده اند. اطلاعات موجود تعداد اين کشتي ها را سه فروند اعلام و تأکيد کرده که مأموريت آنها تهيه سوخت و غذا و مأموريت هاي لجستيک و اطلاعاتي در توافق با طرف سوريه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها