کد خبر: ۲۸۳۹۰
زمان انتشار: ۲۰:۵۳     ۰۶ آذر ۱۳۹۰
فرزند يکي از همراهان امام موسي صدر:
فرزند يکي از همراهان امام موسي صدر كه در جريان سفر به طرابلس، توسط قذافي ربوده شده بود، پس از ديدار با رئيس شوراي انتقالي ليبي تأكيد كرد: «با اطمينان كامل مي گويم كه دو تن از سه فرد ربوده شده زنده اند كه پدر من يكي از آنهاست.»

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از سايت خبري مشرق   "علي يعقوب" فرزند شيخ "محمد يعقوب" يکي از همراهان امام موسي صدر در زمان ربوده شدن در ليبي، در گفت وگو با روزنامه الوفاق، در بيان انگيزه سفر خود به ايران نوشت که مادرش را در اين سفر به ايران همراهي مي کند. او اين سفر را دومين سفر مادرش به ايران دانسته و گفت که يک بار هم ايشان با امام خميني(س) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران ديدار کرده كه امام(س) در آن ديدار وعده داده بودند که تمام تلاش خود را براي پيگيري اين روند و بازگرداندن امام موسي صدر انجام خواهند داد.

 
وي با اشاره به پيگيري هاي مستمر خود در زمينه اين پرونده گفت که از طريق مذاکرات غير مستقيم با رژيم سابق ليبي، موضوع ربوده شدن ايشان را دنبال کرده اما در اين روند پيشرفت چنداني حاصل نشد زيرا در آن زمان اعتقاد بر اين بود که با تغيير نظام ليبي يا مرگ قذافي پيشرفتي در اين زمين به دست مي آيد كه اكنون هر دو اين مسائل محقق شده و ديگر هيچ توجيهي براي پيدا نکردن جاي امام موسي صدر و همراهانش وجود ندارد.
 
يعقوب با تأكيد بر اينكه ما به ايران آمديم تا اين موضوع را به صورت درست پيگيري کنيم، از سفر خود به ليبي در ماه گذشته و ديدار با "مصطفي عبدالجليل" رئيس شوراي انتقالي ليبي سخن گفت و تصريح کرد که آنها وعده دادند که اين پرونده را در برنامه اولويت هاي خود قرار دهند.
 
وي به تلاش هاي دولت و پارلمان ايران و کابينه لبنان در اين زمينه اشاره کرده و در زمينه اطلاعات جديدي از امام موسي صدر و دو همراه وي يعني شيخ محمد يعقوب و عباس بدرالدين گفت که ما مي توانيم با اطمينان كامل بگوييم که آنها هنوز زنده هستند.
 
دكتر يعقوب ادامه داد: من از طريق ديدارهاي خود در تهران و ليبي مي گويم که دو نفر از اين سه نفر زنده هستند و پدر من يکي از اين دو نفر است.
 
وي با اشاره به تأکيد بيشتر مقامات ليبي در زمينه پيگيري پرونده امام موسي صدر در مورد مکان نگهداري از وي گفت که آنها همچنان در ليبي هستند و کسي که از آنها نگهداري مي کند نيز تقريباً شناخته شده است اما برخي موانع در زمينه به نتيجه نرسيدن اين پرونده وجود دارد.
 
فرزند محمد يعقوب در مورد ادعاي ليبي در زمينه انتقال امام موسي صدر به ايتاليا مي گويد: من با شخصي که با هويت جعلي امام موسي صدر به ايتاليا رفته است، ديدار کردم. او يکي از عناصر اطلاعاتي ليبي با نام "محمد العريبي" است كه همسن امام موسي صدر است و 83 سال سن دارد و اكنون در مزرعه اي نزديک طرابلس زندگي مي کند.
 
وي در مورد افرادي که ممکن است اطلاعاتي در مورد امام صدر داشته باشند، گفت که "احمد رمضان" رئيس دفتر قذافي معدوم، فردي است که تمام کارها از طريق وي صورت مي گرفت كه البته سعي کرده بود خودکشي کند اما زنده ماند و اطلاعاتي در اين زمينه داده است.
 
يعقوب تصريح كرد:‌ من مي دانم که برخي اسناد وي در زمينه امام موسي صدر است اما در مورد مضمون آنها چيزي نمي دانم.
 
سيد حسن نصرالله،‌ دبيركل حزب الله لبنان، در آخرين سخنراني خود با اشاره به پيگيري موضوع يافتن امام موسي صدر در ليبي تأكيد كرد به زودي اخبار شادمان كننده اي در اين مورد منتشر خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها