کد خبر: ۲۸۳۸۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۶     ۰۶ آذر ۱۳۹۰
اسلام آباد: به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از شبكه خبري العالم  )ـ يوسف رضا گيلاني نخست وزير پاکستان رايزني ها را درباره نقش احتمالي حسين حقاني سفير اين کشور در آمريکا در باره دست داشتن وي در خصوص ارسال يادداشتي به مقامات آمريکايي مبني بر درخواست کمک آصف علي زرداري رييس جمهور پاکستان براي جلوگيري از کودتاي نظامي عليه کابينه کنوني اسلام آباد آغاز کرد.

محمد بخش خبرنگار العالم در اسلام آباد به پيگيري اين موضوع پرداخته و در اين باره مي نويسد: به دنبال انتشار گزارش هايي در رسانه ها مبني بر دست داشتن سفير پاکستان در آمريکا در خصوص ارسال يادداشت محرمانه اي به دولت واشنگتن درباره درخواست کمک از سوي آصف علي زرداري رييس جمهوري اين کشور براي جلوگيري از کودتا عليه دولت غيرنظامي پاکستان، کابينه اسلام آباد به شدت تحت فشار قرار گرفته است.

به نوشته اين رسانه ها دولت پاکستان به دنبال عمليات آمريکايي ها در خاک اين کشور جهت کشتن اسامه بن لادن در معرض کودتا قرار داشت.

در اين يادداشت همچنين آمده است که به دنبال اين اقدام آمريکا تنش شديدي بر ارتش پاکستان حاکم شده است.

طيب صديقي ديپلمات سابق پاکستان در اين باره گفت: در صورتي که ارسال اين يادداشت صحت داشته باشد، اين امر براي پاکستان بسيار مضر و مخرب خواهد بود. زيرا اين اولين بار است که شاهد آن هستيم که دولت غير نظامي پاکستان در مقابل ارتش کشور از دولت آمريکا درخواست کمک مي کند.

به دنبال اين رسوايي و بازجويي حسين حقاني سفير پاکستان در آمريکا از سوي دستگاه هاي اطلاعاتي و بازخواست وي از سوي نهادهاي ديپلماتيک و مدني پاکستان براي روشن شدن اين موضوع، وي از سمت خود کناره گيري کرد.

ناظران بر اين باورند که اين جريان، اختلافات ريشه دار ميان نظاميان و دولت مدني پاکستان را که از چند ماه پيش تشديد شده، برملا کرده است.

طيب صديقي ديپلمات سابق پاکستاني در اين باره مي گويد: ما بايد بررسي کنيم که آيا اين رسوايي توسط آمريکا برنامه ريزي شده است يا خير. همچنين بايد بررسي شود در داخل پاکستان چه کساني از تشديد اختلاف ميان ارتش و دولت بهره مي برند.

مخالفان دولت پاکستان نيز در اين زمينه بر فشارهايشان بر کابينه اين کشور افزوده اند. به طوري که دادخواستي را به دادگاه عالي پاکستان براي تحقيق درباره اين رسوايي ارايه کرده اند.

به دنبال اقدامات مخالفان، بر ميزان مشکلات دولت زرداري در مرحله آينده افزوده خواهد شد.

صديق الفاروق سخنگوي حزب مسلم ليگ از احزاب مخالف دولت پاکستان در اين باره به العالم گفت: ترديدي نيست که زرداري و حقاني در اين قضيه دست دارند. به همين دليل ما خواستار تشکيل کميته اي در بالاترين سطح براي تبيين حقايق و پيگرد عوامل آن براساس قانون اساسي کشور هستيم.

به دنبال وقوع اين مساله، حزب حاکم با شرايط دشواري مواجه شده است که در آينده آن را ميان دو لبه قيچي مخالفان سياسي و اختلاف با نظاميان کشور تحت فشار شديد قرار خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها