کد خبر: ۲۸۳۸۲
زمان انتشار: ۲۰:۳۵     ۰۶ آذر ۱۳۹۰
دفتر محمد البرادعي ديروز شنبه اعلام کرد در صورتي که حاکمان نظامي مصر از او بخواهند نخست وزيري موقت کشورش را بر عهده بگيرد ، حاضر است از نامزدي رياست جمهوري کناره گيري کند.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از شبكه خبري العالم  ، البرادعي که پيشتر با محمد حسين طنطاوي رييس شوراي عالي نظامي مصر ملاقات داشت ، گفت: در صورتي که به طور رسمي از او درخواست شود کابينه تشکيل دهد ، از نامزدي انتخابات رياست جمهوري انصراف خواهد داد.

اين در حالي است که مردم و متحصنين در ميدان التحرير قاهره به دنبال حملات نظاميان به تظاهر کنندگان و کشتن دها نفر و مجروح کردن حدود 3 هزار نفر ديگر طي درگيري هاي اخير، اعلام کرده اند که خواستار تشکيل دولت نجات ملي و برکناري شوراي نظامي هستند.

تظاهرکنندگان خواستار تشکيل دولت نجات ملي به رياست محمد البرادعي دبیرکل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی شده و تاکيد کرده اند که ديگر فريب شوراي نظامي را نخواهند خورد و تا دستيابي به مطالبات خود ميدان التحرير قاهره را ترک نخواهند.

درگيري هاي اخير مصر که به دنبال دعوت روز جمعه (27آبان) اخوان المسلمين در اعتراض به اقدامات شوراي نظامي در خصوص فراهم کردن زمينه هاي دخالت در امور سياسي صورت گرفت، همچنان ادامه دارد به طوري که قرار است امروز نيز تظاهرات گسترده اي در اين کشور برگزار شود. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها