کد خبر: ۲۸۳۷۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۱۵ دی ۱۳۹۳
۳ میلیون دستگاه در سال
کشور مکزیک اکنون به ظرفیت تولید 3 میلیون دستگاه در سال رسیده است.

به گزارش سایپانیوز به نقل از اتوموتیونیوز، بالاترین رکورد تولید خودرو در آمریکای شمالی متعلق به سال 2000 است که 17.3 میلیون دستگاه تولید کرد سال 2014 اگر 53 هزار دستگاه خودرو بیشتر تولید شده بود رکورد سال 2000 شکسته بود. با این حال 3 میلیون دستگاه از خودروهای آمریکای شمالی اکنون در مکزیک تولید میشود.

کشور مکزیک اکنون به جایگاه تولید خودروسازانی مثل تویوتا، کیا، نیسان، مرسدس بنز، اینفینیتی، کرایسلر و ب ام و برای بازار آمریکای شمالی تبدیل شده است. سال 2014 کشور مکزیک نسبت به سال قبل 12 درصد افزایش تولید داشت.

این که خودروسازان مطرح و موفق جهان برای تولید خودرو به منظور فروش در بازار آمریکای شمالی به مکزیک روی آورده اند دلایل متعدد دارد. دلیل اول و اصلی آن هزینه های کار و کارگر در مکزیک است. دلیل دوم شکل گرفتن او ایی ام ها [سازندگان اوریجنال ماشین آلات ساخت قطعه] در کشور مکزیک که می توانند قطعات مورد نیاز خودروسازان بزرگ دنیا را تأمین کنند. دلیل سوم، هزینه های پایین لجستیک است، به هر حال یک خودرو بین 12 تا 30 هزار قطعه دارد که باید از مکان های مختلف تهیه و تدارک شود و به موقع به خط تولید برسد، بنابراین یکی از راه های سودآوری و پایین نگه داشتن قیمت خودرو پایین آوردن هزینه های لجستیک است. دلیل چهارم هم ثبات ارزش پزو [پول مکزیک] در برابر دلار آمریکا است. یکی از مهمترین دردسرهای خودروسازان در بازار، نوسانات ارزش ارز در بازار است و ثبات ارزش ارز باعث اطمینان و اعتماد در سرمایه و کسب و کار می شود. و دلیل آخر عضویت در توافقنامه های تجاری با کشورهای همسایه است که صادرات از این کشور به کشورهای همسایه را برای خودروسازان بزرگ دنیا جذاب می کند.

مکزیک: بیخ گوش آمریکا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها