بر اساس این گزارش شرکت سایپا با تکیه بر توسعه محصول، گسترش بازارهای صادراتی خود و داشتن پتانسیل رقابتی در محصولات، توانسته به این موفقیت دست یابد، این درحالی است که محصولات این گروه به بازار کشورهای عراق، سوریه، یمن، مصر، لیبی، الجزایر، سنگال، غنا، نیجر، نیجریه، ونزوئلا، آذربایجان، ترکمنستان، اکراین، بلاروس، ارمنستان و افغانستان صادر شده است.
ورود خودروهای تیبا 2 و سایپا 151 به سبد محصولات صادراتی سایپا موجب افزایش تنوع محصولات و دستیابی به بخش های جدیدی از بازارهای صادراتی شده که مشتریان جدید با نیازهای متفاوتی را در بر می گیرد.
شرکت سایپا در سال های اخیر همواره رتبه اول صادرات خودرو کشور را به خود اختصاص داده و در سال 1392 سهم این شرکت از صادرات خودرو به 80 درصد بالغ شد و پیش بینی می شود این سهم در سال جاری افزایش یابد.