کد خبر: ۲۸۳۵۳۵
زمان انتشار: ۲۳:۴۶     ۱۴ دی ۱۳۹۳
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ مشارکت زنان در کشور را 12 درصد ذکر کرد و گفت: در تمام کشور‌های توسعه یافته نرخ مشارکت زنان بالاست.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد انلاین؛حسن طایی در مراسم امضای تفاهمنامه سه جانبه میان وزارت کار، بنیاد ملی تعاون زنان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: در تمام جوامع یکی از شاخصه‌های پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی حضور زنان در بازار کار است و نرخ مشارکت زنان در تمام جوامع توسعه یافته بالاست. 

وی حضور زنان در بازار کار را موجب افزایش سهم درآمد خانواده و جامعه دانست و افزود: این امر نرخ مشارکت زنان را به معنای کارایی اقتصادی بالا می‌برد و افزایش راندمان بهره‌وری را به دنبال دارد. 

طایی تصریح کرد: در بازار کار دو نرخ از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی نرخ بیکاری و دیگری نرخ مشارکت و افزایش نرخ مشارکت و کاهش نرخ بیکاری به منزله‌ی حضور افراد در بازار کار جدید و نشان‌دهنده‌ی رشد و شکوفایی اقتصادی است. 

 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با اشاره به اهداف امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری گفت: در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت کار و بسته حکمرانی در بازار کار که به دنبال افزایش ظرفیت همکاری میان بخش خصوصی و دولتی و نهادهای مدنی است به سراغ ان چی او ها و نهادهای مردمی رفتیم و با بنیاد ملی تعاون زنان در جهت استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و مشارکت زنان به منظور توسعه و بهبود بازار کار و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وارد همکاری شدیم. 

وی در عین حال نرخ مشارکت زنان در ایران را 12 درصد ذکر کرد و گفت: به زودی این نرخ به 20 درصد می‌رسد و طی سال‌های 1395 تا 1400 بالاتر خواهد رفت.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری زنان در حال حاضر بیش از نرخ متعارف جامعه است و اگر نرخ بیکاری 10 درصد باشد بیکاری زنان 1.5 برابر نرخ متعارف بیکاری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها