کد خبر: ۲۸۲۵۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۱۱ دی ۱۳۹۳
آیت‌الله نوری همدانی:‏
یکی از مراجع تقلید گفت: مشاوران امور روحانیت استانداران باید علاوه بر اینکه خدمات دولتی ‏را تشریح می‌کنند، آثار و برکاتی که انقلاب برای ایران داشته را نیز تبیین کنند.‏
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598 ، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در جمع مشاوران امور روحانیت استانداران سراسر کشور اظهار کرد: با توجه به مفاهیم موجود در آیه 26 سوره مبارکه «انفال» در می‌یابیم که ملت ایران نعمتی عظیم به نام جمهوری اسلامی را در اختیار دارند که باید قدرش را بدانند و نهایت بهره‌برداری را از آن بکنند زیرا در گذشته ما از نظر اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دچار استضعاف شده و زیر سلطه اردوگاه‌های شرق و غرب بودیم.

وی افزود: در گذشته دشمنان همه سنگرهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را در اختیار داشتند ولی لطف الهی شامل حال ما شد و انقلاب به ثمر رسید بنابراین باید همواره شاکر این نعمت باشیم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروز نظام جمهوری اسلامی درصدد است قدرت دین الهی را به رخ جهانیان بکشد خاطرنشان کرد: زمانی که امام خمینی(ره) در نجف اشرف، درس ولایت فقیه را آغاز کرد عنوان فرمود که اگر می‌خواهید بدانید مردم مسلمان از نظر فکر و فرهنگ چقدر با اندیشه قرآنی تفاوت دارند باید به رساله‌های عملیه نگاه کنید؛ حقیقت آن است که در این رساله‌ها اثری از سیاست اسلامی نیامده و تنها به شرعیات پرداخته شده است.

وی ادامه داد: اقتصاد، سیاست و فرهنگ اسلامی در رساله‌های عملیه وجود ندارد ولی انقلاب اسلامی درصدد بوده و هست که ابعاد مختلف اسلام را در کشور پیاده کند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه اهمیت جایگاه مشاوران امور روحانیت استانداران را مورد توجه قرار داد و گفت: باید توجه داشته باشید که سنگرهایی که در گذشته به دست دشمنان تصرف شده بود در اختیار ما قرار گرفته است.

این مرجع تقلید اضافه کرد: مشاوران امور روحانیت خدمت بسیار بزرگی را می‌توانند به نظام اسلامی داشته باشند زیرا هدف اساسی همه ما، اجرای سیاست توأم با حق و عدالت و همچنین سیاست همراه با صداقت، ایجاد وحدت و اتحاد میان مسلمانان در برابر سیاست استکبارگران و جنایت‌کاران است.

وی بیان کرد: امروز شاهد دخالت گسترده کشورهای غربی در جوامع اسلامی هستیم و از سوی دیگر در بحرین که زمانی مهد پرورش علمای شیعه بوده و اکنون هم شیعیان زیادی در آن زندگی می‌کنند، آل خلیفه حاکم شده و با همکاری آل سعود به سرکوب شیعیان می‌پردازد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به گستردگی حق در کلام و محدود بودن آن در مقام عمل گفت: مشاوران امور روحانیت استانداران باید درصدد باشند که حق و عدالت در همه مناطق برقرار باشد و یکی از دستورالعمل‌های کاری شما نیز باید مطالعه همیشگی نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر باشد که در آن موارد مهمی را یادآوری فرموده‌اند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم محبت به مردم را مورد تاکید قرار دارد و عنوان کرد: مردم نقشی اساسی در پیروزی و تداوم انقلاب داشته‌اند و باید مردم‌سالاری دینی را به خوبی در جامعه پیاده‌ کنیم زیرا همین ملت بودند که در سال 57 و پیش از آن به استقبال گلوله می‌رفتند و شهدای زیادی را تقدیم کردند تا شاهد پیروزی نهضت باشیم و همچنین در جنگ تحمیلی نیز ملت ایران با تمام قوا و خالصانه در مقابل دشمنان ایستادند و از انقلاب و نظام دفاع کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام سیاست‌ها در راستای خدمت به مردم و تکریم آنها باشد گفت: مشاوران امور روحانیت استانداران باید علاوه بر اینکه خدمات دولتی را تشریح می‌کنند، آثار و برکاتی که انقلاب برای ایران داشته را نیز تبیین کنند.

آیت‌الله نوری همدانی در خاتمه با اشاره به جایگاه برجسته مرجعیت شیعه در طول تاریخ تصریح کرد: امام خمینی(ره) زمانی فرمودند مردم در سراسر ایران در مقابل گلوله ایستاده‌اند و از انقلاب دفاع می‌کنند تنها به خاطر اینکه این امر دستور مرجعیت آنان است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها