کد خبر: ۲۸۲۵۵
زمان انتشار: ۱۸:۵۳     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار انتظامی فارس، ساعت ۲ بعد از ظهر ۲۵ خرداد در حالی که دو جوان موتورسوار در میدان ایثارگران شهرک ولی عصر ( عج ) در خلاف جهت کیف زن ۲۸ ساله ای را سرقت کردند، تصوّر نمی کردند که در حین فرار چند قدم آن طرف تر به زمین خورده و نفر ترک نشین موتورسیکلت توسط مردم دستگیر شود.

در این سرقت ، زمانی که زن جوان پس از سرقت کیفش شوکه شده بود، داد و فریاد کرد و تعدادی از شهروندان که با التماس های مالباخته شاهد سرقت بودند و سرقت را به چشم دیده بودند به سمت دوجوان موتورسوار در حال فرار دویدند.

همین حرکت مردم باعث شد تا سارقان جوان دستپاچه شده و راکب موتورسیکلت نتواند در تغییر جهت و مانورش برای فرار کنترل لازم را انجام دهد. کمی جلوتر موتورسیکلت به سمتی منحرف شد و هردو نفر به زمین خوردند. مردم که این صحنه را دیدند به سمت آنها دویدند و قبل از ازدحام جمعیت راننده موتور توانست دوباره موتورش را از زمین بلند کرده و با به جا گذاشتن دوستش از محل فرار کند.

متهمی که نتوانسته بود از صحنه فرار کند پس از تهدید مردم، به شدّت توسط شهروندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و طی تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی و حضور مأموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی عصر، به مأموران تحویل شد.

این متهم پس از انتقال به کلانتری خود را به نام علیرضا ۲۰ ساله معرفی کرد. با تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری، با دستور رضوانفر، دادیار شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران، متهم به همراه پرونده و برای رسیدگی تخصصی به سایر جرائم و نیز شناسایی و دستگیری متهم متواری، در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در تحقیق از این متهم و انگشت نگاری و بررسی سوابق متهمان سابقه دار، مشخص شد که این جوان ۲۰ ساله فاقد سابقه است.

وی در اعترافات خود گفت : به مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد دارم و با مجید بچه محل هستم. چند سال است که یکدیگر را می شناسیم و در استعمال مواد با هم دوست شدیم.

مجید چند بار به زندان رفته و سابقه دار است و این موضوع را می دانستم. امّا من برای اولین بار بود که سرقت می کردم . درآمدی ندارم و چند روزی است که مجید به من پیشنهاد داده تا برای هزینه مواد مخدر با او به سرقت بروم. متأسفانه یا خوشبختانه در اوّلین سرقتم بود که دستگیر شدم.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که مجید دارای سوابق متعدّد از جمله سرقت کیف قاپی ، جعل و ... بوده که در سال ۸۷ به اتهام جعل دستگیر و روانه زندان شده است.

وی پس از دستگیری همدستش از منزل پدرش در صالح آباد متواری شده و تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی تاکنون به نتیجه نرسیده لذا قاضی پرونده با درخواست انتشار بدون پوشش تصویر متهم در جرائد موافقت کرده است.

سرهنگ محمد نظری، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این زمینه گفت : با توجه به سابقه سرقت متهم تحت تعقیب و انتشار بدون پوشش تصویر این متهم در جرائد، از شهروندانی که از مخفیگاه وی اطلاعی داشته یا توسط این متهم مورد سرقت قرار گرفته اند درخواست می شود تا برای شناسایی و دستگیری وی یا طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی یا دادیاری شعبه چهارم دادسرای مراجعه و یا با شماره تلفن های ۵۱۰۵۵۴۶۵ یا ۵۱۰۵۵۱۳۸تماس حاصل کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها