کد خبر: ۲۸۲۵۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۱ دی ۱۳۹۳
هاشمی بعد از انتشار فیلم اعتراف نماینده میرحسین به عدم تقلب در انتخابات:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این روزها مشاهده می‌کنید که چقدر از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌‌شود و چیزهایی را به خورد مردم می‌دهند که نبوده است. این کارها خدمت به نظام و خدمت به انقلاب و کشور نیست.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش پیامبر رحمت و مدارا که صبح امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه امروز دنیای اسلام برخلاف آنچه که در گذشته بود گرفتار مصیبتی بزرگ شده است، گفت: همان پیش‌بینی که خداوند در قرآن کریم از عدم تبعیت مردم از موازین الهی داشته، امروز به دست مسلمان تندرو و نفهم که اسلام را به گونه دیگری معرفی می‌کنند، پیش آمده است.

وی افزود: غرب خیلی تلاش کرد تا اسلام را دین شمشیر معرفی کند، در حالی که دنیا به سمت مدارا می‌رفت و کم‌کم چیز جدیدی از اسلام با کمک بزرگان تاریخ اسلام شکل می‌گرفت، اما در نهایت آنچه که مستشرقین نتوانستند در میان مسلمانان جا بیاندازند خود مسلمانان در حال انجام این کار هستند و اسلام‌هراسی را ترویج می‌دهند.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به مسائل کشورهای اسلامی مانند یمن، بحرین، سوریه، فلسطین و لبنان، اظهار داشت: اخیرا با سفیر کشور الجزایر دیداری داشتم که از اعمال خشونت‌ها و نزاع‌ها در سواحل مدیترانه و شمال آفریقا ابراز نگرانی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور لیبی با یک دیکتاتوری آرام بعد از مدتی به ضد خود تبدیل شد و آرامش از این کشور رفت و یا در کشور مالی که کشوری آرام و فقیر بود موج ناامنی‌ها به خوبی مشاهده می‌شود و در غرب هم افغانستان و پاکستان امروز دچار بحران هستند. اخیرا در کشور فیلیپین اعضای داعش یک مسجد شیعیان را آتش زدند و در جایی که مسلمانان تحت فشار هستند جهان اسلام را به نام دین به این وضعیت دچار کردند.

وی تاکید کرد: این مصبیت تازه‌ای است که ما دچار آن شده‌ایم و ما به عنوان انقلاب اسلامی که با حضور روحانیت در صف اول و ایثار مردم برپا شد، مسئولیت بزرگی داریم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت ایران با اتحاد توانستند رژیم سفاک پهلوی را با آن همه قدرت و امکانات به زیر بکشند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی مانند دیگر انقلاب‌ها عمل نکرد که بخواهد هر چه بود را بیرون بریزد و انقلاب ما مانند انقلاب‌های کمونیستی نبود که اصلا جمعیت را به کلی تغییر دهد و جمعیت جدیدی را به کشور مهاجرت دهد. انقلاب ما انقلاب رحمت بود و ارتش، پلیس و کارمندان دستگاه‌ها در سر کار خود باقی ماندند که البته همه اینها با انقلاب همراه بودند، اما امروز چرا به تفرقه دامن زده می‌شود.

وی مدعی شد: این روزها مشاهده می‌کنید که چقدر از  صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌‌شود و چیزهایی را به خورد مردم می‌دهند که نبوده است. این کارها خدمت به نظام و خدمت به انقلاب و کشور نیست.

هاشمی‌رفسنجانی، دروغ، ظلم و زندان بی‌جهت را از عوامل تفرقه برشمرد و تصریح کرد: اختلاف نظر اگر در حد بحث بماند مفید است، اما وقتی به عمل و کار فیزیکی بگذرد و از حدی تجاوز کند به تهمت و دروغ و درگیری تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: ما در عین اختلاف نظر باید با یکدیگر برادرانه رفتار کنیم و نباید فقط به زبان اکتفا کنیم. افراد یا نهادهای خاصی نباید به دیگران زور بگویند و انتظار این است که انقلاب را و  اهداف انقلاب را به عنوان الگوی خود در نظر بگیریم.

رئیس مجمع تشخیص نظام با اشاره به اینکه دانشگاه باید مظهر وحدت و مظهر اظهارنظرهای هر چند متضاد، اما دوستانه باشد، اظهار داشت: اختلاف‌نظر هیچ اشکالی ندارد، اما نزاع اشکال دارد و ابهت ما را از بین می‌برد، بنابراین ما نباید کاری کنیم تا در جامعه ما خصومت ایجاد شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۹
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۱ دی ۱۳۹۳
۱۶
۴
سال 88 یادت رفته بود حرف از وحدت ملی بزنی؟ حالا که داره دستتون رو میشه دم از وحدت میزنی؟
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۱:۲۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۳
اگر هاشمی هم موضع تندی علیه معترضان میگرفت اثر کلامش بر آنها را از دست میداد و نمیتوانست در سال 92 بخش قابل توجهی از معترضان را با نظام آشتی بدهد . در نماز جمعه اش هم گفت که اعتراضات را از راههای قانونی پیگیری کنید . بر خلاف شما معتقدم نماز جمعه اش در آرام کردن بخش بزرگی از معترضان موثر بود .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۳
...

در جدیدترین دستاوردهای صدا و سیما که در ریا و تزویر و دروغ و نفاق شهره خاص عام هست ، در بین یک برنامه مناظره اقتصادی به ...... دستور نماز می دهد و همه شرکت کنندگان و تماشاچیان در استودیو و کارشناسان اقتصادی به
مدیر پایگاه
در نظراتی که از کلمات سخیف و اهانت آمیز استفاده شده است امکان انتشار ندارد
مهدی به ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۳
چرا از اول یک عده ای را با نظام وارد دعوا کردند که بعد بخواهند آشتی بدهند؟ ایجاد بلوا و بحران برای باجگیری از نظام، ...
عبدالله
ROMANIA
۱۵:۴۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۳
۹
۴
متاسفانه برعکس! صدا وسیما به نفع هاشمی و فتنه گران مستند دهم رو پخش کرد و جوری تاریخ رو تحریف کرد که انگار احمدی نژاد عامل ایجاد فتنه بوده و دیگران و سران فتنه ....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۳
۱۰
۲
تفرقه پراکنی نوشتن نامه بی سلام و السلام به مقام معظم رهبری و کلید زدن فتنه 88 با رمز دروغ تقلب بود.
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۱:۰۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۳
کاش به توصیه های آن نامه توجه میشد
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۱ - ۱۱ دی ۱۳۹۳
۶
۴
حرف هایش را نشنیده بگیرید و به حساب ... بزنید! فرزندانش که سن شان کمتر است اوضاع شان خوب نیست ...
پاسخ
دانشجوی دانشگاه علامه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۳
۶
۳
عجب...
چه بیانات گوهر باری...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۳
۸
۲۲
جانم فداي هاشمي و همه حق گويان شجاع.....
پاسخ
امیر حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۳
من هم می گویم جانم فدای حق جویان شجاع
تا وقتی صدا و سیمای ملی صدا و تصویر سید محمد خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی را سانسور می کند همین طور منفور در بین مردم است.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۲۰ دی ۱۳۹۳
دونه ای چند می دن برای کامنت نویسی شما آقا یا خانم جان فدا؟
اصولا تفکر هاشمی و سرمایه دارهای دور و برش هیچوقت سنخیتی با فدا کردن جان نداشته. یه چیزی بگو که بگنجه.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۳
۸
۳
جان تو بدردهمین .... وفرزندانش و...میخوره..
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۷ - ۱۲ دی ۱۳۹۳
۹
۳
گرفتاری ما همین منورالفکرها هستند که جانشان می خواهند فدای کی بکنند فتنه یعنی همین . تا عمق وجودشان رخنه کرده و نمی خواهند بیدار شوند
پاسخ
روح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۲ دی ۱۳۹۳
۱۰
۴
با این فدا که گفتی انشا الله با این فتنه گر محشور بشی
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۱۳ دی ۱۳۹۳
۵
۰
گویا عالیجناب ..... گرفته است که درپای نظام چه هزینه هایی شده است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۹ - ۱۳ دی ۱۳۹۳
۳
۴
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش.
به گیرنده های خود دست نزنید،داریم نماز جماعت می خونیم
چندین سال قبل تلویزیون هر برنامه ای که داشت نشون می داد مثل فوتبال زنده،موقع اذان که می شد اون برنامه ی زنده رو قطع می کردن و اذان پخش می کردن. این کارشون سودی که نداشت هیچ، لعن و نفرین ملت رو هم در پی داشت. ولی خوب تقریبا این کارشون متوقف شد .
از چند سال پیش نمی دونم کدوم مجری یا مدیری باب کرد که قبل از خبرها مجری بگه صلوات بر محمد و آل محمد و این رسم تا حالا هم ادامه داشته.
حالا داره یه سری کارهای افراطی دیگه باب می شه مثل همین نماز جماعت خوندن وسط برنامه ی زنده!
اصلا کاری ندارم اون برنامه بازده و بهره وری داره یا نداره و اصلا چهار تا آدم درست حسابی توی این مملکت هشتاد میلیونی می شینن پای اون برنامه یا نه.
....
پاسخ
حسین ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۱۸ دی ۱۳۹۳
۴
۰
حقیقت این است که هرجا منافع هاشمی اقتضا کند همه باید یکصدا ودرخدمت دولت باشند وهرجاکه درراستای منافع اونباشد مثل دولت احمدی نژاد همه باید دولت رابکوبند وتمام خدماتش رازیرسوال ببرند/این یعنی ...
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۵۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۳
۰
۱
حالا این جالبه تو امریکا یک مادر بچش رو میکشه میشه تیتر یک شبکه خبر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها