کد خبر: ۲۸۲۲۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۰ دی ۱۳۹۳
خبرگزاری بلومبرگ در گزارش خود همچنین 86‌میلیاردر را که نامشان هرگز در فهرست ثروتمندان بین‌المللی وارد نشده نیز شناسایی کرده است. در میان این نام‌ها 6وارث یکی از ثروتمندترین خانواده‌های موناکو با بیش از 13‌میلیارد دلار دارایی دیده می‌شوند
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ ثروتمندترین افراد جهان در سال 2014 ثروتمندتر شدند و به‌دلیل کاهش قیمت انرژی و تنش‌های ژئوپلیتیک میان روسیه و غرب در مجموع 92‌میلیارد دلار به دارایی خود افزودند. ارزش خالص ثروت 400‌میلیاردر جهان در 29 دسامبر امسال به 4.1 تریلیون دلار رسیده است.

به‌گزارش خبرگزاری بلومبرگ، بیشترین افزایش ثروت را «جک ما»، یکی از موسسان گروه شرکت‌های علی بابا، بزرگ‌ترین شرکت تجارت اینترنتی چین داشت. ما، که قبلا یک معلم زبان انگلیسی بود، در سال 1999 کار این شرکت را در آپارتمان خود آغاز کرد. وی امسال 25.1‌میلیارد دلار به دارایی خود افزود و 56‌درصد افزایش ارزش سهام شرکت را از زمان نخستین عرضه عمومی سهام شرکت در ماه سپتامبر رقم زد.

ما، 50 ساله، لی کا شینگ، ثروتمندترین فرد آسیا را پشت‌سر گذاشته است. دو نفر دیگر از‌ میلیاردرهای موفق سال وارن بافت و مارک زاکربرگ، از امریکا بودند. بافت، رییس شرکت برکشایر هاتاوی، امسال 13.7‌میلیارد دلار به خالص دارایی‌های خود افزوده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل بزرگ‌ترین شرکت شبکه اجتماعی جهان هم امسال 10.6‌میلیارد دلار ثروتمندتر شد.

گفته می‌شود که وارن بافت پنجم دسامبر 2014 موفق شده کارلوس اسلیم،‌ میلیاردر فعال در صنعت ارتباطات مکزیک را کنار بزند. بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، در سال 2014 نزدیک به 9‌میلیارد و 100‌میلیون دلار به‌دست آورده است. گیتس، 59ساله، با 87‌میلیارد و 600‌میلیون دلار دارایی همچنان ثروتمندترین فرد جهان باقی مانده است.

 ثروتمندان روس در راس بازنده‌ها

اما در این میان، هیچ‌ میلیاردری بیشتر از ولادیمیر اوتوشنکوف، که زمانی چهاردهمین فرد ثروتمند روسیه بود، زیان ندید. وی در سال 2014 میلادی، 80‌درصد ثروت خود را از دست داد و از فهرست 400‌میلیارد دلار خارج شد. وی در ماه سپتامبر ازسوی دادگاهی در مسکو به اتهام پولشویی به حبس خانگی محکوم شد. دادگاه حکم به ملی شدن سهام وی در شرکت باش نفت داد.

لئونید میخلسون، بزرگ‌ترین از دست‌دهنده دارایی سال 2014 به دلار در بین 20 فرد ثروتمند روسیه بوده است. وی از ابتدای سال تاکنون 7.8‌میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داده است. وی رییس شرکت او‌ای او نوواتک، دومین شرکت بزرگ تولیدکننده گاز طبیعی روسیه است که امسال 44‌درصد افت دارایی داشته است. وی هم‌اکنون 10.1‌میلیارد دلار ثروت دارد. پس از آنکه شرکت مگافون او‌ای او، تقریبا نیمی از ارزش خود را از ماه ژوئن تاکنون از دست داد، ویکتور وکسولبرگ، آلیشر عثمانوف، رییس شرکت مگافون، را به‌عنوان ثروتمندترین فرد روسیه پشت‌سر گذاشت.

وکسلبرگ هم‌اکنون 14.1‌میلیارد دلار دارایی دارد، درحالی که رقم ثروت عثمانوف با 32‌درصد کاهش به 13.8‌میلیارد دلار رسیده است. یکی از معدود روس‌های حاضر در میان 400 فرد ثروتمند جهان که در سال 2014 به دارایی خود افزود، اولگ دریپاسکاف فعال صنعت آلومینیوم بود که با رشد 122‌درصدی ارزش سهام شرکت واقع در هنگ‌کنگش، 1.6‌میلیارد دلار به دارایی خود افزود. دریپاسکاف ارزش دارایی خود را به 8.2‌میلیارد دلار رسانده است. او صدوپنجاه‌وچهارمین فرد ثروتمند جهان است.

 دستاورد چینی‌ها

10فرد ثروتمند چین سال جاری تقریبا 48‌میلیارد دلار به حجم دارایی‌های خود افزوده‌اند. به‌دنبال سود 25.1‌میلیارد دلاری «ما» ریچارد لیو، کارآفرین حوزه فناوری از شرکت خرده‌فروشی اینترنتی جی‌دی، و رابین لی، از شرکت بایدو، در مجموع هشت‌میلیارد دلار به ثروت خود افزودند. با این حال عنوان ثروتمندترین فرد آسیا را می‌توان به وانگ جیان‌لی از شرکت دالیان داندا که در بخش املاک فعال است، داد. وانگ که نزدیک به 25‌میلیارد و 300‌میلیون دلار ثروت دارد در سال 2014 نزدیک به 12‌میلیارد و 800‌میلیون دلار کسب کرده است. در فهرست افرادی که بیشترین ثروت را در سال 2014 کسب کرده‌اند حداقل نام سه نفر از شرکت علی بابا به چشم می‌خورد ازجمله سیمون زی، 44ساله، از بنیان‌گذاران علی بابا و دومین سهامدار بزرگ این شرکت.

 ثروتمندان پنهان

خبرگزاری بلومبرگ در گزارش خود همچنین 86‌میلیاردر که نامشان هرگز در فهرست ثروتمندان بین‌المللی وارد نشده را نیز شناسایی کرده است. در میان این نام‌ها 6وارث یکی از ثروتمندترین خانواده‌های موناکو با بیش از 13‌میلیارد دلار دارایی دیده می‌شود. شاخص بلومبرگ، همچنین امسال 86‌میلیاردر جدید یا پنهان را که تاکنون هرگز در یک رتبه‌بندی ثروت حضور نداشته‌اند، شناسایی کرده است. بخش املاک، یکی از راه‌های ثروتمندتر شدن‌ میلیاردرها در سال 2015 ارزیابی می‌شود.

افرات پلد، رییس شرکت آریسون اینوستمنت در این‌باره گفته است: «واقعیت این است که نرخ بهره قرار است پایین باقی بماند. ممکن است فرصت‌هایی به‌خصوص در حوزه مسکن در اروپا وجود داشته باشد. همچنین تقویت ارزش دلار امریکا موجب تقویت برخی بازارهای خارجی شده زیرا زمانی‌که دلار قوی است، صادرات بهتر می‌شود.» اینکه آیا نرخ بهره در سال جدید همچنان پایین باقی خواهد ماند یا خیر، سوالی است که باید برای پاسخ به آن منتظر ماند. ژانت یلن، رییس فدرال رزرو امریکا، ظاهرا در آستانه افزایش نرخ بهره برای نخستین‌بار در یک دهه گذشته قرار دارد. جان بنویدس، تحلیلگر مسایل اقتصادی نیز گفت: «با فرض اینکه قیمت نفت برای مدتی پایین باقی بماند، این می‌تواند واقعا یک بسته جهانی محرک اقتصادی باشد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها