کد خبر: ۲۸۲۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
مخالفان یمنی در سایه اعتراض‌های مردمی به امضای طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج‌فارس، وزیر خارجه سابق یمن و از مخالفان صالح را نامزد خود برای تصدی پست نخست‌وزیری معرفی کردند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیرة"، منابع آگاه اعلام کردند که هیئت اجرایی شورای ملی انتقالی نیروهای انقلابی یمن تصمیم گرفته‌اند، "محمد سالم باسندوة" را بعنوان رئیس دولت وحدت ملی یمن معرفی کنند این در حالی است که هنوز اعتراض‌های مردمی در استان‌های مختلف یمن علیه "علی عبدالله صالح" همچنان ادامه دارد.

باسندوه در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی، وزیر امور خارجه یمن بود.

احزاب معارض یمن و علی عبدالله صالح روز چهارشنبه در ریاض طرح ابتکاری شورای همکاری خلیج فارس را امضاء کردند اما جوانان انقلابی یمن با این طرح مخالفند زیرا در این طرح که تحت نظارت شورای همکاری، آمریکا و اتحادیه اروپا اجرا خواهد شد به صالح و 480 تن از دست‌نشانده‌هایش مصونیت اعطاء می‌شود و شخص دیکتاتور تا 90 روز دیگر و انتخاب رئیس‌جمهور جدید همچنان در راس قدرت باقی خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، برغم سازش احزاب معارض با حزب حاکم یمن، هزاران مخالف صالح و طرح شورای همکاری خلیج فارس، دیروز تحت عنوان "جمعه انقلاب مستمر" در 18 استان این کشور تظاهرات کردند و خواستار لغو مصونیت صالح و محاکمه او شدند.
"صنعاء"، "عدن"، "تعز" و "لحج" در مقایسه با سایر استان‌های یمنی شاهد تظاهرات‌های گسترده‌تری بود و هنوز خبری درباره میزان زخمی‌ها و کشته‌های احتمالی این امر وجود ندارد.


 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها