کارگردان فیلم شیار 143 درباره انتقادات پوراحمد اظهار داشت: آقای پوراحمد در ژاپن فیلم من را دید و گفت، فیلم را دوست داشته است، در حقیقت فقط درباره سکانس آخر که پرچم روی تابوت بود، نظر داشت و میگفت باید از پارچه معمولی استفاده میکردید.
آبیار تصریح کرد: من با سخن پوراحمد درباره استفاده از پارچه معمولی بر روی تابوت شهید موافق نبودم، چون دروغ است و ما هیچ جای دنیا نداریم که کشته و یا شهیدی از جنگ برگردد و پرچم کشورش بر روی تابوت وی نباشد.
وی عنوان کرد: در ایران هم حتی یک مورد یادم نمیآید که شهیدی داشته باشیم که برگردد و روی تابوت وی پرچم کشور نباشد و با وجود همه این حرفها من ترجیح میدهم در فیلم صداقت داشته باشم.
این نویسنده با اشاره به اینکه احترام
زیادی برای پوراحمد قائلم و با فیلم قصههای مجید و شب یلدای وی زندگی
کردهام و همچنین بعضی از فیلمهایش را هم دوست ندارم، تصریح کرد: به هر
حال فیلم شیار 143 دو عنصر باورپذیری و تاثیرگذاری را دارد.
آبیار اضافه کرد: با هر ساختاری که من جلو رفتم، سعی کردیم دو عنصر باورپذیری و تاثیرگذاری رعایت شود و مخاطب آن را باور کند.
وی با اشاره به اکران فیلم شیار 143 در جشنواره فیلم فجر در محل برج میلاد
یادآور شد: اصحاب رسانه و منتقدان سختگیر سینما تشویقهای طولانی برای فیلم
داشتند و نقدهای خیلی خوبی درباره فیلم نوشتند.
آبیار ادامه داد: فیلم شیار 143 تاکنون جایزههایی را در جشنواره فیلم فجر، جشنواره مقاومت و جشنواره آسیا پاسیفیک بهدست آورده است و 200 دانشگاه برای اکران این فیلم تقاضا داشتهاند و این موارد نشان میدهد، فیلم راه خودش را رفته و تاثیری که باید بگذارد را گذاشته است که این همه بازده دارد.
وی اظهار داشت: از طرفی فروش 2 میلیارد و 900 میلیون تومانی فیلم شیار 143 تاکنون و اظهارنظرهای حرفهای آدمهای بزرگی مثل کاکایی، کمال تبریزی، باشهآهنگر، هوشنگ گلمکانی، مجید مجیدی، حدادعادل و حجتالاسلام زائری نشان میدهد، عنصر باورپذیری و تاثیرگذاری در این فیلم بوده است، زیرا اگر باورپذیری نباشد، فیلم حسبرانگیز هم نیست.
کارگردان شیار 143 یادآور شد: اگر ساختار فیلم شلخته باشد، قطعا نمیتواند این حس را داشته باشد و اگر بینظمی و یا عبارتهایی که آقای پوراحمد بهکار برده است وجود داشت، این فیلم نمی توانست راه خودش را باز کند، دیده شود و مورد توجه مردم قرار گیرد.