کد خبر: ۲۸۱۲۳
زمان انتشار: ۲۳:۵۷     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
کتاب «اسرائیل چگونه باید از بین برود» نوشته گروهی از طلاب حوزه علمیه قم در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان رونمایی شد.
رجانيوز : حجت الاسلام محمد ابراهیم‌نیا، از دانش پژوهان درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با اشاره به رونمایی کتاب «اسرائیل چگونه باید ازبین برود؟» در سیزدهمین نمایشگاه کتاب خراسان گفت: این اثر که به همت گروهی از طلاب دانشجو نگاشته شده است در بخش جنگ نرم نمایشگاه کتاب خراسان، عنوان کتاب سال را به خود اختصاص داد.
 
وی ادامه داد: کتاب «اسرائیل چگونه باید از بین برود؟» در هفت فصل به بررسی ویژگی‌های فکری اسرائیل، نعمات منحصربه فرد، جنایات و عذاب های این قوم، هشدارهای قرآن به مسلمین نسبت به این قوم، نقاط ضعف بنی اسرائیل و راهکارهای مقابله با این قوم پرداخته است.
 
حجت الاسلام ابراهیم نیا با اشاره به شیوه جدید و جذاب تبیین آیات قرآن در این کتاب‌ افزود: ضمن ترجمه امروزی آیات قرآن، در ذیل هر آیه، تصاویری از صهیونیست‌ها مرتبط با مفاد آن و نیز اظهارات دانشمندان یهود در خصوص آیه استفاده شده است.
 
این پژوهشگر حوزوی اظهار داشت: محتوا و عنوان کتاب، برگرفته از فتوای امام خمینی(ره) است که فرمود‌«اسرائیل باید از بین برود»، این فتوای شرعی لازم الاجرا است و ترک آن همچون سایر واجبات مسؤولیت دارد.
 
وی با تأکید بر کاربردی بودن آیات قرآن در همه زمان‌ها تصریح کرد: قرآن کریم بیش از هر قوم دیگری، نسبت به قوم بنی اسرائیل به مسلمین هشدار داده است؛ قومی که منحصربه فردترین نعمات را از جانب خدا دریافت داشته و منحصربه فردترین جنایات را مرتکب و گرفتار منحصربه فردترین عذاب های الهی شدند و برخلاف تصور عامه مردم، این قوم در همان قرن ها منقرض نشده و امروز نیز پس مانده‌های آن در قالب صهیونیسم، وجود دارند و به جنایات و ضربات خود به امت اسلام ادامه می دهند.
 
سرپرست تیم پژوهشگران کتاب «اسرائیل چگونه باید از بین برود؟» در خصوص مشکلات نگارش این اثر با این‌که قرآن کریم، این رژیم را خطرناک‌ترین دشمن مسلمین معرفی می‌کند؛ اما مقابله با آنان آن‌گونه که باید مورتوجه مسلمانان نیست.
 
وی افزود: این مسأله در اولویت نهادها و دستگاه‌های نظام اسلامی ما قرار ندارد؛ از این رو با این توجیه که باید به مسائلی چون خانواده و ... پرداخت، آثار این عرصه حمایت نمی‌شود و از این نکته غافل هستند که ریشه همه مشکلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مسلمین به صهیونیزم باز می گردد.
 
حجت الاسلام ابراهیم نیا با انتقاد از نبود نگرش ریشه ای در درمان مشکلات جامعه ادامه داد: پژوهشگران عرصه صهیونیزم برای تحقیق، چاپ و نشر آثارشان باید از خود هزینه کنند؛ در حوزه علمیه نیز زیرساخت‌های لازم جهت این پژوهش‌ها فراهم نیست.
 
این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: با وجود توصیه‌های اکید امام خامنه ای، سیستم حوزه از نیازهای جامعه بسیار عقب است، پویایی لازم را ندارد و به اولویت‌ها پرداخته نمی‌شود. 
 
وی خطاب به طلاب و پژوهشگران جوان تأکید کرد: مطابق رهنمودهای رهبری در جهت رفع نقایص و کمبودهای نظام آموزشی و پژوهشی حوزه متناسب با نیازهای روز گام بردارید، در شرایط پرفتنه آخرالزمان نیازمند هماهنگی دقیق تر و سریع تر با ولایت فقیه هستیم، اگر این مهم محقق شود و دشمن بداند آحاد ملت، شرعا خود را ملزم به رعایت رهنمودهای امام خامنه ای می دانند، یقینا نه تنها حمله نظامی که جرأت تهدید هم نخواهد داشت.
 
حجت الاسلام ابراهیم نیا یاداور شد: کتاب «اسرائیل چگونه باید از بین برود؟» در 180 صفحه تمام رنگی در قطع خشتی و با شمارگان سه هزار جلد از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به چاپ رسیده است. 
 
گفتنی است، حجت الاسلام علی نوفرستی، فارغ التحصیل دانشگاه تهران در رشته مهندسی برق، حجت الاسلام رضا جلالی، فارغ التحصیل دانشگاه تهران در رشته عمران و محمد برومندی، استاد زبان انگلیسی دیگر اعضای این گروه پژوهشی هستند که هم اکنون کتاب «آیات جهاد و شهادت قرآن» و دو کتاب پیرامون دفاع مقدس به زبان انگلیسی را در دست چاپ دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها